بهداشت و درمان جنگ و صلح نمی شناسد

به گزارش افکارخبر، سرتیپ پاسدار خلبان عبدالهی معاون آماد ، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح در ششمین همایش بهداشت، امداد و درمان نیروهای مسلح که در مجموعه فتح‌المبین تهران برگزار شد، اظهار داشت: بهداشت و درمان جنگ و صلح نمی‌شناسد و دوستان ما در این عرصه با عشق و علاقه همیشه آماده باش هستند.

وی ادامه داد: کار بهداشت بسیار سخت و دشوار است . توقعات ما در این عرصه بسیار بالاست. نوع مخاطبین حوزه بهداشت بسیار متفاوت با بخش‌های دیگر است.

سرتیپ خلبان عبدالهی اظهار داشت: بخش بهداشت و درمان نیروهای مسلح تجربه بسیار بالایی دارد و دلیل آن هم 8 سال دفاع مقدس است که همه پزشکان ما را به میدان آورد و باعث پیشرفت علم پزشکی ایران شد تا آنجا که امروز در جهان پزشکی دارای یک کرسی هستیم. در کشور ما اگر کسی بیماری سختی می گرفت برای معالجه مجبور به مهاجرت بود اما امروز از دیگر نقاط جهان برای درمان به ایران می‌آیند. این روند حاصل یک باور به نام توانستن است . جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از مواقع نشان داده است که ره صد ساله را یک شبه می‌رود و نمونه بارز آن بهداشت و درمان است.

معاون آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: آنچه که برای بهداشت و درمان نیروهای مسلح مهم است این است که ما ماموریتی بزرگ داریم و آن هم توجه خاص به این نیروها است. شاید در زمان صلح ماموریت اصلی نیروهای مسلح فراموش شود اما ما باید بدانیم که ماموریت ما دفاع از ارزش‌ها است. ما همیشه باید تهدیدات را مد نظر داشته باشیم، باید بدانیم که چه نوع تهدیدی ما را تهدید می کند تا بتوانیم متناسب با آن تجهیزات و ساختار خود را آماده کنیم. ما هرگز نباید دچار روزمرگی شویم و باید همیشه آماده باشیم.

سرتیپ خلبان عبدالهی افزود: سازمان های ما باید متناسب با نوع تهدیدات خود را آماده سازی کنند. باید تجهیزات پزشکی ما قابل حمل باشد و بتوانیم خود را در شرایط جنگی حرکت دهیم و مجروحین جنگی را در کوتاه‌ترین زمان درمان کنیم. تعداد شهدای پزشک و پرستار ما بیانگر رشادت آنها در 8 سال دفاع مقدس بوده است.

معاون آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به طرح امام رضا گفت: این طرح بسیار خوب است . ما اگر بهداشت را افزایش دهیم کمتر به درمان دچار می شویم. اگر طرح امام رضا اجرایی شود جمله پیشگیری بهتر از درمان است به خوبی در جامعه پیاده می شود. ما باید حتما بخشی از درآمد سازمان‌ها را به بهداشت و درمان تخصیص دهیم. ما باید تلاش کنیم تا طرح پزشک خانواده در نیروهای مسلح پیاده شود که قطعا باعث کاهش هزینه‌ها خواهد شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: باید کاری کنیم که بدون کاهش خدمات هزینه‌هایمان کاهش یابد.