واشنگتن تحریم های جدید علیه ایران را بررسی می کند

به گزارش افکارخبر، یک مقام دولت آمریکا می‌گوید واشنگتن در حال بررسی اضافه کردن چند موسسه ایرانی به فهرست تحریم‌های این کشور، در ارتباط با اقدام تهران در آزمایش موشک عماد است. 

این خبر را خبرگزاری فرانسه اعلام کرده، ساعتی بعد از آنکه خبرگزاری رویترز، از قول کارشناسان سازمان ملل مدعی شده بود ایران با آزمایش موشک عماد بند 9 از قطعنامه 1929 شورای امنیت را نقض کرده است.

موشک دوربرد «عماد»، که نسل جدید موشک‌های بالستیک ساخت وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران است روز 19 مهرماه با موفقیت آزمایش شد. «عماد» نخستین موشک دوربرد ایران با قابلیت هدایت و کنترل تا لحظه اصابت به هدف است.

«سامانتا پاور»، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد روز جمعه (24 مهرماه) در بیانیه‌ای اعلام کرد واشنگتن بعد از بررسی اطلاعات موجود، آزمایش موشکی ایران را نقض آشکار قطعنامه 1929 شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌داند.

قطعنامه شماره 1929 شورای امنیت سازمان ملل متحد که آغازگر چهارمین دور تحریم‌ها علیه ایران با طرح ادعاهای بی‌پایه درباره برنامه هسته‌ای این کشور بود سال 2010 به تصویب رسید.

این شورا اخیراً قطعنامه‌ای جدیدتر به شماره 2231 برای تأیید «برجام» به تصویب رسانده که هنوز اجرایی نشده است. قطعنامه 2231 تمامی قطعنامه‌های قبلی این شورا علیه ایران را لغو می‌کند.