پاسخگویی رحمانی فضلی به عدم اجرای قانون تقسیمات کشوری و ندادن لایحه جامع

گروه سیاسی-سید ناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان در مجلس در گفتگو با خبرنگار افکارخبر با اشاره به سوالش از عبدالرضارحمانی فضلی وزیر کشور که در دستور کار روز دوشنبه صحن مجلس قرار دارد، گفت: در مجلس هشتم قانون تقسیمات کشوری مصوب شد که در این قانون موارد تقسیمات کشوری قانونی شده از جمله اینکه روستاهایی که بالای سه هزار و 500 نفر جمعیت دارند، حق ارتقا به شهر را دارند.

 

وی با بیان اینکه تعدادی از روستاها درخواست ارتقا داشتند، خاطرنشان کرد: اقدامات اولیه برای اکثر این کارها تمام شده و برخی از این ارتقاها تنها به یک امضا رئیس جمهور یا معاون اول وی نیاز بود که با تغییر دولت متاسفانه همه این کارها به عقب رانده شد.

 

نماینده فلاورجان در مجلس با بیان اینکه دولت روحانی جلوی تقسمیات کشوری را گرفته، افزود: بهانه دولت این بود که لایحه جامع تقسیمات کشوری بزودی به مجلس ارائه می شود و تقسیمات بر اساس آن صورت خواهد گرفت.

 

موسوی لارگانی با تاکید بر اینکه به رغم گذشت 2 سال و نیم از عمر دولت روحانی هنوز این لایحه به مجلس ارائه نشده، افزود: دولت روحانی نه قانون مصوب مجلس را اجرا می کند و نه لایحه می دهد. ضمن اینکه وعده ارائه لایحه نباید بهانه ای باشد برای توقف اجرای یک قانون.

 

وی با بیان اینکه دولت موظف است قانون کشور را اجرا کند، تصریح کرد:160 نماینده مجلس نامه ای به آقای دکتر لاریجانی رئیس مجلس نوشتند که تخلف دولت را به رئیس جمهور گوشزد کند و از رئیس جمهور بخواهد که تا زمانی که دولت لایحه جامع را نداده قانون موجود را اجرایی کند.

 

نماینده فلاورجان در مجلس با بیان اینکه دولت خود را قانونگرا می داند، خاطرنشان کرد: بی اعتنایی به قانون از دولتی که مدعی است، جای تعجب دارد.

 

به گفته موسوی لارگانی عدم اجرای قانون مشکلات زیادی در کشور ایجاد کرده و چون نظارتی هم وجود ندارد، فساد مالی زیاد شده  است.

وی تصریح کرد: در همین راستا از وزیر کشور سوالی مطرح کردم که وزیر باید روز دوشنبه آینده با حضور در صحن مجلس به آن پاسخ دهد.