دومین روز ثبت‌نام داوطلبین مجلس خبرگان رهبری از ساعات نخست خود با حواشی جالبی همراه بود. استقرار عوامل رسانه‌ای دفتر سید حسن خمینی از ساعت 8:15  این گمانه‌زنی را در میان اهالی رسانه به‌وجود آورد که وی تا لحظاتی دیگر در محل ستاد انتخابات وزارت کشور حضور پیدا می‌کند. 

 

این در حالی است که انتظار طولانی برخی رسانه‌ها در پله‌های منتهی به سالن ثبت‌نام داوطلبان تا حدود ساعت 10:15 طول کشید؛ یعنی حدود دو ساعت! تا این زبمزمه ایجاد شود که عوامل رسانه‌ای سید حسن خمینی عجله داشتند و بسیار زودتر خود را به محل وزارت کشور رساندند.

 

حواشی حضور یادگار امام در ستاد انتخابات وزارت کشور+ تصاویر

 

تجمع عکاسان و تصویربرداران و رقابت‌های همیشگی و هر لحظه بیشتر و بیشتر میشد.

 

بلاخره پس از دو ساعت، سید حسن خمینی به همراه دو برادر خود سید علی و سید یاسر و همچنین سراج‌الدین موسوی عضو دفتر امام(ره) وارد محل ثبت‌نام داوطلبان شد. 

 

 

حواشی حضور یادگار امام در ستاد انتخابات وزارت کشور+ تصاویر

 

تولیت آستان مقدس امام خمینی(ره) هر چند با تیم حفاظتی وارد سالن شده بود اما این زنجیره حفاظتی در برابر خیل عظیمی از اهالی رسانه نتوانست برای دقایقی وی را همراهی کند و همین‌طور مراحل ثبت‌نامیکی دیگر از داوطلبان حاضر در ستاد انتخاباتی برای دقایقی متوقف شد.

 

اما آنچه که در این مدت قابل لمس بود تلاش خاص وزارت کشور برای جلوگیری از هرگونه خلل و یا برهم خوردن نظم حاکم در ستاد انتخاباتی بود. بلاخره سید حسن برخلاف انتظار اولیه صبحش، روند ثبت‌نام خود را به سرعت انجام داد و در میان خبرنگاران حاضر شد.

 

حواشی حضور یادگار امام در ستاد انتخابات وزارت کشور+ تصاویر

 

حجت الاسلام سید حسن خمینی با بیان اینکه امروز توفیق شد در این صبح جمعه در وزارت کشور برای انتخابات پرشور خبرگان ثبت‌نام کنم، گفت: از باب احترام به ملت شریف ایران به خصوص مردم بزرگوار تهران که خودم را در معرض رای آنها قرار دادم چند کلمه را معروض می‌دارم ولی به دلیل سرماخوردگی در فرصت مناسب پاسخگوی سولات شما خواهم بود.

 

سید حسن خمینی افزود: در هفته گذشته که بحث ثبت‌نام مطرح شده بود با سه نوع برخورد مواجه شدم گروهی از این امر استقبال کردند و لطفی که شد نشان از زنده بودن امام(ره) در جامعه است، دوستانی هم بودندکه به نوعی نقد داشتند و دسته سوم یک شکاف در جمهوری اسلامی مطرح کردند.

 

وی تاکید کرد: باید گفت اساسا حضورم در انتخابات به تبعیت از فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر دفاع از انقلاب است.

 

حواشی حضور یادگار امام در ستاد انتخابات وزارت کشور+ تصاویر

 

سیدحسن خمینی با یادآوری اینکه در طول تاریخ انقلاب افراد زیادی برای اعتلای نام کشور جان خود را از دست داده‌اند، گفت: ایثارگران، خانواده‌های شهدا و گروه‌هایی از خود گذشتند، گروه‌هایی آبرو دادند تا انقلاب حفظ شود، زیرا امام به ما آموختند که برای حفظ و تقویت نظام باید از همه اینها گذشت. اگر من هم کوچک‌ترین آبرویی دارم، در این مسیر گذاشته و خواهم گذاشت.

 

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) فرمودند جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد، وقتی از امام(ره) پرسیدند جمهوری به چه معنا؟ گفتند به همان معنای مصطلح و اسلام هم همانطوری که در نظریه‌ها وجود دارد، برنامه‌هایی در این زمینه دارد که می‌توان به ولایت فقیه اشاره کرد که ما از آن پشتیبانی و دفاع می‌کنیم.

 

سیدحسن خمینی تصریح کرد: هیچ راهی برای ما نیست جز اینکه جمهوری اسلامی ایران را نه یک کلمه کم و نه یک کلمه بیش به عنوان آرزوی خود دنبال کنیم.

 

وی ادامه داد: در جهان آشفته کنونی هیچ چیزی مهمتر از وحدت، اعتماد و همدلی و همراهی چنانچه که در شعار امسال که توسط رهبر انقلاب مطرح شد مهم نیست و مؤثر نخواهد بود.

 

سید حسن خمینی در پایان خاطرنشان کرد: بنده در انتخابات آتی به صورت مستقل وارد شده‌ام و دست یکایک مردم شریف را میبوسم و از جوانان گرانقدری که این روزها ابراز لطف کرده‌اند تشکر می‌کنم، جوانان پیوندی مجدد با امام راحل بسته‌اند و بنده نیز همچنین از مراجع و علما و تمام کسانی که در این راه بنده را یاری کرده‌اند و ابراز لطف کرده‌اند تشکر می‌کنم و امیدوارم لایق اعتماد مردم باشم.

حجت‌الاسلام سید حسن خمینی پس از اتمام سخنرانیش بلافاصله ستاد انتخابات وزارت کشور را ترک کرد.