۵۷۰ نفر داوطلب نمایندگی مجلس شدند

علی پور مطلق دبیر ستاد انتخابات در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین امار ثبت نام کنندگان در انتخابات، گفت: در اولین روز ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی تا ساعت ۱۳ امروز ، ۵۷۰ نفرثبت نام کرده اند.

وی همچنین گفت: از روز پنجشنبه ۲۶ آذرماه تا این لحظه جمعا ۱۲۱ نفر در انتخابات مجلس خبرگان در سراسر کشور ثبت نام کرده اند.

دبیر ستاد انتخابات افزود:  از ۱۲۱ ثبت نام کننده در انتخابات خبرگان یک خانم ثبت نام کرده است و بیشترین داوطلب را استان تهران داشته است.

وی ادامه داد: بالاترین سن داوطلبان خبرگان ۹۲ سال و کمترین ۲۷ ساله است.

علی پورمطلق با اشاره به روند ثبت نام برای انتخابات مجلس و خبرگان رهبری اظهار کرد: این روند به گونه ای بوده است که یک انتخابات پرشور و رقابتی خواهیم داشت به همین دلیل ما کاربران خود را در مراکز ثبت نام در سراسر کشور افزایش دادیم.

دبیر ستاد انتخابات کشور به متقاضیان ثبت نام در دو انتخابات خبرگان و مجلس توصیه کرد: داوطلبان مدارک خود را به صورت کامل به همراه داشته باشند تا وقتشان در مراکز ثبت نام گرفته نشود و همچنین ثبت نام را به روزهای آخر موکول نکنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بیشترین ثبت نام ها برای مجلس شورای اسلامی مربوط به کدام استان ها است، گفت: هنوز این آمار را استخراج نکرده ایم، اما بیشترین ثبت نام ها در مجلس شورای اسلامی در ستاد انتخابات در وزارت کشور و فرمانداری تهران بوده است.

پورمطلق در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اینکه آیا فرمانداری قم می تواند مانند وزارت کشور تمام کاندیداهای خبرگان را ثبت نام کند یا خیر؟ توضیح داد: ما این مساله را بخشنامه و مشخصا اعلام کردیم که داوطلبان خبرگان در کدام حوزه ها می توانند ثبت نام کنند که این موضوع شامل مساله ای که شما طرح کردید نیز می شود.

دبیر ستاد انتخابات کشور در پاسخ به این سوال که روند بررسی صلاحیت های داوطلبین از چه زمانی آغاز می شود، گفت: ما در انتخابات خبرگان فقط تشکیل پرونده و کارهای اجرایی را انجام می دهیم و بررسی صلاحیت های داوطلبین بر عهده شورای نگهبان است و هیات های اجرایی پرونده ها را به شورای نگهبان ارجاع می دهند.

پورمطلق تصریح کرد: در انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با دستور ثبت نام که صبح امروز توسط وزیر کشور صادر شد، هیات‌های اجرایی تشکیل شدند و سپس همزمان با ثبت نام این هیات ها می‌توانند به بررسی صلاحیت ها اقدام کنند.