روحانی: شورای نگهبان بدون تردید بر اساس قانون عمل خواهد کرد

 حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری دقایقی پیش با حضور در ستاد انتخابات کشور داوطلب نمایندگی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری شد.

رئیس جمهوری از حوزه انتخابیه استان تهران داوطلب انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری شد.

روحانی در حال حاضر نیز نماینده مردم استان تهران در چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری است.

روحانی در حاشیه ثبت نام در مجلس خبرگان در جمع خبرنگاران گفت: روز آغاز امامت حضرت ولیعصر (عج) را خدمت ملت بزرگ ایران و همه محبان خاندان رسالت و اهل بیت عصمت و طهارت تبریک و تهنیت عرض می کنم‎، انشاالله روزهای مبارکی برای ملت ما باشد.

وی ادامه داد: این روزها بدلیل حضور داوطلبان در مراکز ثبت نام شور و هیجان بسیار خوبی را در مردم شاهد هستیم.

 

روحانی افزود: برای ما خیلی مهم است که به دنیا هم با زبان و هم با عمل اعلام می کنیم که تصمیم گیر اصلی برای مدیریت کشور آرای مردم و صندوقهای انتخاباتی است.

وی اظهار کرد: ما اولین کشور در این منطقه هستیم که نظام پارلمانی و انتخاباتی را در مشروطه عمل کردیم، ولو آنکه در سالهای بعد انحرافاتی در آن پیدا شد.

روحانی ادامه داد: در نظام اسلامی و مردمسالاری دینی بازهم اولین کشور منطقه بودیم که انقلاب اسلامی را به ثمر نشاندیم.‎

وی با اشاره به اتحاد و انسجام در کشور اظهار کرد:  می توانیم از مشکلات در سایه ولی فقیه به سادگی عبور کنیم‎، ولی فقیه مهمترین ستون و رکن انقلاب اسلامی است‎.

روحانی با تاکید بر جایگاه مجلس خبرگان عنوان کرد: مجلس خبرگان رهبری همواره برای روز مبادا آماده است و این برای ثبات سیاسی کشور بسیار مهم است‎.

وی ادامه داد: همه آنهایی که خود را صالح می دانند برای خدمت به مردم چه در مجلس شورای اسلامی چه درخبرگان، باید به صحنه بیایند و ثبت نام کنند و به دغدغه هایی که گوشه و کنار گفته می شود توجه کنند‎.

روحانی با بیان اینکه کشور ما کشور قانون است‎ گفت:  شورای نگهبان بدون تردید بر اساس قانون عمل خواهد کرد‎، اگر خدای نکرده در گوشه ای از اجرا تخلف باشد این دولت با شدت برخورد خواهد کرد‎.

وی افزود: ما در پی یک انتخابات صد در صد سالم، شکوهمند و رقابتی و با مشارکت حداکثری خواهیم بود‎، دولت با همکاری و هماهنگی باشورای نگهبان این مهم را محقق خواهد کرد.

روحانی اظهار کرد: بانوان ما در کشور در سطح بسیار خوب در امور سیاسی و اجتماعی مشارکت دارند و ما جزو کشورهای پیشرفته در این زمینه در جهان هستیم‎، مدارس، دبیرستانها، دانشگاهها، بیمارستانها، ادارات و همه جا زنان و بانوان ما حضور دارند‎.

رئیس جمهور با بیان اینکه اگر حضور خانم ها در اجتماعات پررنگ تر از مردان نباشد، کمرنگ تر نیست اضافه کرد: ‎باید بانوان صالح در انتخابات خبرگان حضور پیدا کنند‎.

روحانی بیان کرد: فرقی نمی کند که نماینده مجلس شورای اسلامی آقا یا خانم باشد اما تعداد بالای خانمها از دید افکار عمومی جهان تاثیرگذار است‎.

وی با بیان اینکه انتظار داریم خانم هایی که خود را شایسته می بینند برای ثبت نام اقدام کنند‎ گفت: انشاالله این انتخابات منشایی برای وحدت و انسجام بیشتر شود‎.

رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه مذاهب و اقوام مختلف در سایه قانون اساسی، وحدت را میان خودشان احساس می کنند‎ عنوان کرد: ان شالله همه احزاب و جناح ها در انتخابات شرکت کنند و به آن گرمی و شور و نشاط ببخشند‎،ما نیازمند رقابت هستیم، رقابتی که نهایتش انسجام و وحدت بیشتر باشد‎.