استکبار به دنبال منزوی کردن نظام جمهوری اسلامی است

سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طی سخنانی در مراسم رونمایی از کتاب ««دفاع هوشمند در اندیشه امام خامنه‌ای» که در وزارت دفاع برگزار شد، با بیان اینکه امروز استکبار به دنبال ممانعت از الگو پذیری جهانیان از انقلاب اسلامی می‌شود، افزود: هدف آنها به انزوا کشاندن نظام اسلامی است و در همین راستا نظام اسلامی ما به گونه‌ای معرفی می کند که کاملا برعکس ارزش ها و آرمانهای نظام ما است.

سردار دهقان یادآور شد: بعد از جنگ تحمیلی فهمیدیم و تجربه هم ثابت کرد که نظام سلطه از تقابل با نظام جمهوری اسلامی هیچگاه باز نخواهد ایستاد و آنها هر روز پرده‌های جدیدتری از مقابله با انقلاب را به نمایش گذاشته‌ و به دنبال سرکوب و انحراف و نفوذ در آن بوده اند.

وزیر دفاع ولایت فقیه را عامل نجات بخش در مقابله با نظام سلطه عنوان کرد و گفت: ما چه در زمان حضرت امام(ره) و چه امروز از این توفیق بهره مندیم و همین مهم باعث شده تا راه را گم نکنیم و توطئه دشمن را بشناسیم و نگذاریم انقلاب از اقتدار بیفتد.

سردار دهقان با تاکید بر اینکه قدرت ملت ما اساسا در پیوند ملت و رهبری است، اظهار داشت: رهبری مولفه وحدت بخش و اقتدار آفرین و هدایت‌بخش بوده است و در  نقطه مقابل نیز دشمن تلاش کرده این پیوند را سست و مخدوش کند و این حمله پیوسته ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در حوزه دفاع هوشمند به صورت همزمان هم به جنبه‌های سخت و هم نرم توجه داریم، افزود: جامعه باید در حال کسب آمادگی و تجهیز خود باشد و فضای درگیری و تقابل نیز باید به درستی مشخص شود که این همان بصیرت است.

وزیر دفاع ادامه داد: وقتی عوامل قدرت را برمی‌شمریم یادمان باشد عنصر اساسی که از این عوامل، قدرت می‌سازد مدیریت و رهبری است و  اگر این آرایش درست نباشد، عناصر می‌توانند همدیگر را مستهلک کنند و  اینجاست که مولفه اساسی رهبری و فرماندهی خودش را نشان می دهد.

سردار دهقان عنوان کرد: ما نیاز داریم اندیشه ای که رهبری بر مبنای آن عوامل را به کار می‌گیرد و قدرت نظام را می‌سازد بشناسیم و بر مبنای آن توسعه نظری بدهیم و با اتکا به آن قدرت سازی کنیم  و این اندیشه باید به میدان عمل بیاید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آنچه برای ما مهم است، درک و فهم درست از اندیشه رهبری و اقدام بر مبنای آن و توسعه هرچه بیشتر قدرت و اطمینان بخشی مردم از توان دفاعی است.