اگرچه موضع آیت الله هاشمی رفسنجانی در مورد مجلس خبرگان رهبری کاملا روشن و واضح است اما رسانه های معاند بیشتر به آن بخش از اظهارات ایشان تاکید می کنند که در مورد شورای رهبری است! آیت الله هاشمی رفسنجانی در بخشی از اظهارات خود در بهمن ماه گذشته گفته بود: «شاید در آینده بدون شورا نتوانند کار درستی انجام بدهند… در صورت نبودن یک فرد مناسب حتماً می‌توانند شورایی کنند چون قانون شورا شدن هم باز است».

 اشاره آیت الله هاشمی رفسنجانی به تشکیل شورای رهبری به آن بخش از اصل ۱۱۱ قانون اساسی بازمی گردد که به تشکیل شورای رهبری [به طور موقت] تا زمان تعیین و معرفی رهبر جدید تاکید دارد. رسانه های ضدانقلاب با نادیده گرفتن این واقعیت درصدد هستند تا وجه آیت الله هاشمی رفسنجانی را تخریب کرده و از طرفی به دنبال القاء اختلاف میان مسئولان رده بالای نظام هستند.

از میان رسانه های معاند فارسی زبان، تلویزیون بی بی سی فارسی بیش از سایر رسانه ها به این موضوع پرداخته است. نه تنها بی بی سی فارسی بلکه کارشناسان آن نیز علاقه ویژه ی به این موضوع نشان داده اند و در آستانه انتخابات مجلس خبرگان گزارش ها و مقاله های مختلفی منتشر کرده اند. «حسین باستانی» کارشناس مسائل سیاسی تلویزیون بی بی سی فارسی با ایجاد شک و تردید در انتخابات مجلس خبرگان رهبری اهداف مورد اشاره را دنبال می کند.

 حسین باستانی با زیرکی خاصی در این باره می نویسد: « نمی توان به راحتی حدس زد که اشارات رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به موضوع شورایی شدن رهبری، مشخصا ریشه در چه برداشتی از قانون اساسی داشته است. اصل ۱۱۱، البته شورایی که تا هنگام انتخاب جانشین رهبری وظایف او را به عهده می گیرد را «موقت» می داند و «شورای رهبری» نمی نامد. اما در این اصل، نکته ای وجود دارد که کمتر مورد توجه قرار گرفته و آن ذکر نشدن سقف زمانی برای مسئولیت چنین شورایی است!».

حسین باستانی در ادامه می نویسد: «تصریحات اکبر هاشمی رفسنجانی بر امکان شورایی شدن رهبری، در یک سال گذشته باعث واکنش و سردرگمی زیادی در فضای سیاسی و رسانه ای ایران شده است. به این دلیل مشخص که ایده شورای رهبری، در اصل ۱۰۷ قانون اساسی قدیمی ایران وجود داشت ولی با بازنگری این قانون در سال ۱۳۶۸، این اصل تغییر کرد و به صراحت تاکید شد که اعضای مجلس خبرگان، باید یک نفر را برای ایفای وظایف رهبری انتخاب کند».بی بی سی فارسی پیش از این نیز با پرداختن به موضوع مجلس خبرگان رهبری آن را برایند اختلاف ها و منازعات جناحی نتیجه گیری کرده بود.

این جو سازی ها البته در هفته گذشته در برخی از شبکه های اجتماعی با اعلام خبر کاندیداتوری سید مجتبی خامنه ای فرزند رهبر انقلاب همراه بود .به نظر می رسد این شبکه ها و دنباله های داخلی آنها در پی این هستند که به جامعه این حس را تلقین کنند که رهبری با کاندیدا کردن فرزندش در صدد این است که وی را جانشین خود در آینده کند. هم زمان با ثبت نام انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی رسانه های معاند در صددند تا با دوقطبی کردن جامعه و قرار دادن عده ای در مقابل رهبری حوادث تلخ سال ۸۸ را مجددا تکرار کنند لازم است مسئولین با دقت بیشتر در سخنان خود از دادن بهانه به دشمنان خودداری کنند .