همه ی گروه های سیاسی خواهان مطهری اند!

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس نهم با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور پس از ثبت‌نام در دهمین دوره مجلس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای شرکت در این دوره از انتخابات بسیاری از مسائل را ارزیابی کردم و اینکه آیا اساسا در این دوره انتخابات شرکت کنم یا نه و در نهایت  احساس کردم شرایط کشور هنوز به گونه‌ای که احتیاح به امثال من دارد و حضور شخصی با شرایط بنده در انتخابات یک وظیفه است. 

وی افزود: گرچه حقیقتا پس از 8 سال نمایندگی خسته شده بودم و هم انگیزه کمتری پیدا کردم، اما با ارزیابی شرایط کشور به این نتیجه رسیدم که در انتخابات مجلس شرکت کنم.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: معتقدم شرایط کشور به حالت عادی برنگشته و شرایط کشور چه از نظر مسائل سیاست خارجی، منطقه‌ای و چه از نظر سیاست داخلی هنوز به شرایط طبیعی و عادی خود برنگشته است.

مطهری گفت: در این شرایط لازم است تلاش شود تا کشور به شرایط عادی برگردد و قطعا مجلس هم اگر به صورت واقعی تشکیل شود و نمایندگان واقعی ملت باشند، براساس قانون اساسی کارهای بسیاری را می‌توانند انجام دهند. 

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم نمایندگان خوش‌فکر، مستقل، آزاد و غیروابسته و کسانی که وامدار فردی یا گروهی نباشند به دو وظیفه اصلی خود یعنی قانون‌گذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون بپردازند. 

نماینده مردم تهران در مجلس  تاکید کرد: لازم است تحولاتی در خود کشور و در زمینه آئین‌نامه‌ها و قوانین نیز صورت گیرد. 

مطهری در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا احتمال می‌دهید به دلیل نطق‌های شما در مجلس بحث تایید صلاحیت‌تان با مشکل واجه شود؟ گفت: خودم دلیلی بر این مسئله نمی‌بینم. آنچه را که گفتم و عمل کردم مطابق قانون اساسی و قوانین عادی کشور بوده و دلیلی برای ردصلاحیت نمی‌بینم، البته اینکه چه اتفاقی بیفتد هنوز روشن نیست.

وی در پاسخ به سوالی دیگری درباره واکنش احتمالی‌اش درباره ردصلاحیت احتمالی‌اش در انتخابات مجلس از سوی شورای نگهبان، گفت: طبیعی است مانند هر فرد دیگری اعتراض می‌کنم تا شرایطم بررسی شود، اما التماس نمی‌کنم. اگر چنین اتفاقی بیفتد حجت برای من تمام می‌شود و پاسخی به مردم که اصرار دارند بنده در انتخابات شرکت کنم، خواهد بود.

نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به این سوال که در کدام لیست قرار می‌گیرید و از طرف چه گروهی با شما صحبت شده؟ گفت: صحبت خاصی با بنده نشده، البته گروه‌های مختلفی علاقمندند اسم بنده در آن گروه‌ها درج شود. بنده هم هیچ ابایی از این ندارم اسمم در لیست‌ها قرار گیرد. هر کسی مایل باشد می‌تواند اسم من را در لیست خود بیاورد.

مطهری افزود: بنده اساسا اعتقادی به دسته‌بندی‌های سیاسی ندارم و معتقدم این دسته‌بند‌ی‌ها چندان اصالتی ندارد.

وی گفت: فهرستی تحت عنوان صدای ملت خواهیم داد و گروه معتدلان و مستقلین مایلند بنده جزو گروه آنها باشم. 

نماینده مردم تهران در مجلس در باره مسئله نظارت خبرگان بر رهبری، گفت: در نامه‌ای به آیت‌الله صادق لاریجانی بیان کردم آن‌گونه که از قانون فهمیده می‌شود نظارت بر رهبری و مجموعه‌های نهاد رهبری از وظایف مجلس خبرگان است و اساسا هر مقام غیرمعصومی اگر در جایگاه غیرقابل انتقاد قرار گیرد برای خودش و جامعه مضر است. 

مطهری در پاسخ به سوالی درباره اینکه چقدر احتمال می‌دهید امکان ردصلاحیت شما در این دوره گسترده باشد؟ گفت:‌ ترکیب شورای نگهبان در این دوره بهتر از قبل است و شاهد حضور افراد معتدل‌تر  و خوش‌فکرتر در این شورا هستیم، بنابراین من فکر می‌کنم رفتار شورای نگهبان در این دوره معتدل‌تر از قبل باشد.

وی در پاسخ به این سوال که چقدر احتمال می‌دهید افرادی همفکر با شما در ا ین دوره از انتخابات مجلس بیشتر از قبل باشند؟ گفت: با توجه به افرادی که تاکنون در انتخابات مجلس ثبت‌نام کرده و قرار است ثبت‌نام کنند، فکر می‌کنم مجلس آینده مجلس بهتری خواهد بود و شاهد افراد مستقل، خوش‌فکر و آزاده در مجلس باشیم، لذا چنین ترکیبی می‌تواند به فعالیت‌های مختلف به غیر از فعالیت‌های سیاسی نیز بپردازد.