بیانیه جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی پیرامون هجمه های اخیر به شورای نگهبان

جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی پیرامون هجمه‌های اخیر به شورای نگهبان بیانیه‌ ی زیر را صادر کرد:

پذیرش دموکراسی و مردم سالاری دینی در ایجاد سیستم حکومتی و بر قراری نظام جمهوری اسلامی قطعاً با لوازم آن معنی و مفهوم پیدا می­کند.

اجرای این نوع سیستم با امر انتخابات قرین شده است.

هرنوع از نظام­های مختلف جهانی در امر برگزاری انتخابات بایدها و نبایدهایی دارد که از ضروری­ترین موضوع برای اداره امور کشور است.

آحاد مردم جامعه و مهمتر انتخاب شوندگان بایستی قاعدة این بازی را که از سوی مراجع صلاحیتدار وضع می­گردد دقیقاً اجرا نمایند تا ثبات و استحکام حکومتی براساس خواسته­های مردم آن جامعه محقق گردد.

بسیار بدیهی است، در اجرای این نمایش اقتدار و تحقق مردم سالاری، امر نظارت بر انتخابات که از حساس­ترین وظایف حکومتی است که به شیوه­های مختلف در جهان مرسوم است و به فراخور شرائط و اوضاع و احوال، این حق عمومی اجرا می­شود.

در نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس اصل 99 قانون اساسی، شورای نگهبان عهده­دار مسئولیت نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری، ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی است.

در حقیقت حفظ نظام مردم سالاری که یک وظیفه عمومی است به شورای نگهبان سپرده شده است تا مطابق خواست و مطالبه مردم از نظام پاسداری کند.

شورای نگهبان مظهر و اقتدار حاکمیت برای حفظ امانتی است که مردم انقلابی با جان و مال خود و تقدیم شهدای گرانقدر، نثار آن امانت نموده­اند.

 این نهاد وظیفه دارد تا این مسئولیت سنگین را که از حقوق عمومی مردم نشئت گرفته با نظارت دقیق به سرمنزل مقصود برساند.

قطعاً منافع فردی و اجتماعی و هواهای نفسانی افرادی که نمی­خواهند در بستر قانونی مطابق با راه و میسر روشن که توسط امام و مردم تعیین شده است را بر نمی­تابند.

همواره مدعیان دروغین خدمت به مردم، به هر بهانه­ایی و در هر دوره­ای با شیوه­های عوام فریبانه سعی دارند که مطامع و خواسته­های خود را با ظاهری آراسته بر مردم تحمیل نمایند

داشتن بصیرت و آمادگی لازم مردم، یکی از مهم­ترین ابزاری است که نقشه­های شیطانی و هواهای نفسانی را بدرستی بشناسند تا در آزمایشهای مختلف زندگی از فریب کاری فریب دهندگان نلغزد و در صراط مستقیم انقلاب گام بردارد.

ملاحظه می­کنیم که در آستانه انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شواری اسلامی بازار فریب کاری رونق می­یابد. و با شبه افکنی سئوالات زیر را مطرح می­کنند

یکبار با ارائه طرح شورای رهبری می­خواهند قاعده عام، اصول قانون اساسی را نقض کنند!

بار دیگر نظارت بر امام مسلمین را بهانه جایگاه مجلس خبرگان در نظارت بر رهبری را مطرح می کنند!

زمانی هم سیستم حکومتی جمهوری اسلامی را با حکومت­های استبدادی مقایسه می­کنند!

گاهی هم از تعطیلی عقل در تبعیت از ولایت امر را بهانه قرار می­دهند!

و بالاخره درموقعیتی با ایراد سئوالاتی جایگاه و منزلت شورای نگهبان را در بررسی صلاحیت­ها مخدوش می­کنند و نظارت استصوابی قانونی را زیر سئوال می­برند!

تمام تلاش اینست که این نهاد (شورای نگهبان) نتواند به وظیفه اساسی خود که رد امانت مردم در حقوق عمومی است عمل کند!

هدف نهایی از همه طراحی­ها و برنامه ریزی­های داخلی و بین المللی از خدشه بر فعالیت و وظیفه ذاتی شورای نگهبان، اینست که بتوانند نیروهای اصیل و مردمی را از عهده­دار شدن مسئولیت واقعی کنار بزنند و نیروهای وابسته به شرق و غرب و ثروت اندوزان رانت خوار و مرفهین بی­درد که اموال عمومی را برای خود مباح می­دانند بر کرسی­های حکومتی بنشانند.

جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی ضمن انجام و رسالت همیشگی خود در آگاهی بخشی از نقشه های شوم دشمنان انقلاب و اسلام و اذناب و پیروان آنها سعی دارد به کمترین وظیفه خود عمل نماید.

حفظ منزلت و جایگاه شورای نگهبان و اصرار بر انجام وظیفه دستگاه نظارت که از متدین­ترین نخبگان مردم هستند را یک وظیفه همگانی می­داند.

پا فشاری بر اصول و حفظ امانت مردمی مطابق آنچه که در قوانین و مقررات تأکید شده است را از تک تک اعضای محترم شورای نگهبان انتظار داریم

صلابت و استقامت شورای نگهبان تضمین کننده سلامت انتخابات و جلوگیری از انحراف از مسیر قانون اساسی است.

یکبار دیگر حمایت بی­دریغ و متواضعانه جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی را از شورای نگهبان در بررسی صلاحیت­ها و جلوگیری از نفوذ اجانب بر کرسی­های حکومتی اعلام می­نمائیم.

همواره آماده­ایم تا در خدمت به انقلاب اسلامی و رهبری معظم و خون شهدا و مردم عزیز هر آنچه که در توان داریم تقدیم کنیم.

جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی