انتقاد مایکل مک کال از نامه کری به ایران

 کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه در مطلبی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: امروز رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به نامه وزارت امور خارجه به ایران با مضمون احتمال مستثنی شدن ایران از قانون محدودیت صدور روادید، در دفاع از «قانون بهبود برنامه لغو روادید و جلوگیری از سفر تروریستی» که به تازگی به امضای رئیس جمهور رسیده است، بیانیه ای صادر کرد.

این قانون، برخی خارجی های تبعه کانون های تروریستی و دولت های حامی تروریسم شامل ایران، را ملزم می کند تا قبل از دریافت روادید سفر به آمریکا، از یک لایه نظارتی بیشتر عبور کنند.

مایکل مک کال در این بیانیه اعلام کرده است: «تسلیم مداوم این دولت در برابر ایران به سطوح جدیدی رسیده است. وزیر امور خارجه در اقدامی بسیار بد برای دلجویی از رژیم تهران، می گوید او می تواند مفاد قانونی را دور بزند که خود رئیس جمهور همین چند روز پیش آن را امضا کرده است.

ولی دولت ما همانند رژیم ایران نیست و وزیر امور خارجه هم نمی تواند این قانون را از پنجره بیرون بیندازد. این قانون با اکثریت آرای هر دو حزب در کنگره تصویب شده است و کنگره هرگز نخواسته و نمی خواهد به دولت اختیارات نامحدودی بدهد که همه کشورها را از مقررات امنیتی جدید کشورمان، مستثنی کند.

وی مدعی شد: ایران بزرگترین دولت حامی تروریسم اسلامگرا در جهان است و پیام ما به آنها کاملا شفاف است: تا زمانی که شما از شبکه های تروریستی حمایت می کنید، افراد مرتبط با کشور شما اجازه نخواهند داشت بدون نظارت بیشتر و دقیق تر، وارد کشور ما شوند.»