متن پیام آقای علی لاریجانی به این شرح است:

 

لقدکان لکم فی رسول الله اسوه حسنه لمن کان یرجوالله والیوم الاخر و ذکر الله کثیرا (احزاب، 21)

 

با کمال خرسندی فرارسیدن سالروز میلاد پربرکت رسول گرامی اسلام پیامبر رحمت و عدالت، کلمه طیبه الهی حضرت محمد بن عبدالله (ص) را به جنابعالی و نمایندگان محترم پارلمان تبریک و شادباش می گویم.

 

او پیام‌آور کرامت انسانی و گرامی‌ترین خلق نزد خالق هستی است. اسوه حسنه‌ای برای تمام انسان‌ها در همه دوران‌هاست که باید دل و جان و روح خویش به دریای بی‌کران و عمیق معارف و آموزه‌هایش سپرد.

 

عالیجناب؛

 

اینک امت اسلام بیش از هر زمان دیگری به بازگشت به سیره نبوی مبنی بر تحکیم برادری و دوستی، دوری از اختلاف و تفرقه نیاز دارد. مقابله با مخاطرات و چالش های پیش روی امت اسلامی تنها با گسترش همکاری ها و تحکیم وحدت و همدلی میان کشورهای اسلامی و تقویت حرکت های فکری اسلامی معتدل و عقلایی امکان پذیر است. 

 

نباید اجازه داد پاره ای کج فهمی ها و اقدامات تروریستی چهره ای غیرواقعی از اسلام عزیز، این ثمره مجاهدت ها و تلاش های پیامبر بزرگ اسلام ترسیم نماید.

 

جهان اسلام برای حل مشکلات کنونی و مبارزه با تروریسم نیازمند راهبردی مشترک و چند وجهی می باشد و رهبران و نخبگان جهان اسلام از جمله نمایندگان پارلمان های اسلامی در این زمینه مسئولیت خطیری بر عهده دارند.

 

رایزنی و همکاری منظم میان پارلمان‌های اسلامی فصل مهمی در تبیین و ترسیم نقشه راه مشترک خواهد بود.

 

بار دیگر ضمن تبریک و تهنیت این مناسبت فرخنده، عزت و سربلندی روز افزون امت اسلامی، موفقیت و شادکامی جنابعالی را خواستارم.