ظریف: از هوشیاری مقاومت اسلامی لبنان خرسندیم

محمدجواد ظریف در دیدار با شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله رویکردهای حزب الله لبنان توأم با حفظ اقتدار و وحدت مردم لبنان را در راستای مصالح همگان قلمداد کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به رویکردهای برخی از کشورها اظهار کرد: برخی از کشورها با اتخاذ تاکتیک‌های غلط مبتنی بر تهدید انگاری توهمی درصدد نادیده انگاشتن واقعیت‌های موجود در ساختار اجتماعی و سیاسی منطقه و مغایر با روح منافع امت اسلامی گام بر می‌دارند.

ظریف در پرتو مناسبت وحدت اسلامی گفت: ما امیدواریم با تأسی از آموزه‌های اصیل پیامبر گرامی بتوان همه ملل و کشورهای اسلامی در چارچوب اهداف و ارزش‌های عظیم الشأن پیامبر گرامی مبادرت ورزیده و مقدرات امت و کشورهای اسلامی را در سرلوحه برنامه‌های خویش قرار دهند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به تحولات لبنان خاطرنشان کرد: مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از آرای مردم لبنان در تبلور خاستگاه خویش در موضوع انتخاب ریاست جمهوری لبنان همواره بر این راهبرد تصریح داشته که کلیه گروه‌ها و طوایف و طیف‌های سیاسی لبنان بتواند آن چه که مصلحت مردم لبنان را متبلور کنند.

وزیر خارجه ایران با اشاره به جایگاه مقاومت اسلامی و حزب الله در تحولات منطقه گفت: ما دائماً از هوشیاری مقاومت اسلامی لبنان در قبال رخدادهای مختلف خرسندیم و عزت آفرینی روز افزون حزب الله لبنان در برابر توطئه‌های رژیم صهیونیستی موجب مباهات کشورهای اسلامی است.

شیخ نعیم قاسم با تشریح آخرین تحولات لبنان و سوریه و رویکردهای حزب الله در قبال توطئه‌های رژیم صهیونیستی اظهار کرد: ما از راهبردهای جمهوری اسلامی ایران که همواره در جهت حمایت از مصالح و منافع مردم لبنان و مقاومت شجاعانه در برابر توطئه‌های رژیم صهیونیستی بوده، تقدیر می‌کنیم.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران با اتخاذ رویکردهای حکیمانه و چشم‌های تیزبین خود تمامی رخدادها را در عرصه‌های بین‌المللی و منطقه‌یی مورد توجه دارد.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در پرتو دستاوردهای کنفرانس وحدت اسلامی اظهار امیدواری کرد که همه علماء و اندیشمندان و سیاستمداران کشورهای اسلامی در سایه نتائج کنفرانس وحدت اسلامی در تهران بر مشکلات ناشی از کوته‌بینی‌ها و کج‌اندیشی‌ها فائق آیند.