سران فتنه ‌با نظام اسلامی ضدیت داشتند

محمدحسین صفارهرندی عصر امروز در ‌نشست بصیرتی به مناسبت سالروز حماسه 9 دی ‌در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان اینکه نگاه برخی فتنه‌گران جاه‌طلبانه و برخی دیگر احمقانه بوده است، افزود: ‌اصحاب فتنه اگر به هر دلیل رأی نمی‌آوردند انتخابات را قبول نمی‌کردند؛ یک خانم نیز در همین راستا به آشوبگران اظهار می‌دارد که اگر رأی مورد نظر خود را به دست نیاوردند به خیابان‌ها بریزید.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری برای ایجاد آرامش در جامعه،‌ شفافیت بیش از پیش در امر برگزاری انتخابات و جلوگیری از هرگونه ابهام، ‌نسبت به بررسی مجدد تعدادی از صندوق‌ها تاکید کردند، اظهار داشت:‌ سران فتنه به هیچ اقدام و انعکاسی از سوی جمهوری اسلامی ایران راضی نمی‌شدند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ‌فتنه را محصول ورود جریان بیرونی به فعالیت‌های داخل کشور دانست و تصریح کرد: ‌احزاب مختلف سیاسی به رو‌ش‌های گوناگون سالیان سال کنار هم در عرصه‌هایی مانند دولت و مجلس حضور داشتند.

صفار‌هرندی اضافه کرد: ‌اعتراض فتنه‌گران در چارچوب قانون هیچ ایرادی نداشت، اما زمانی که ‌‌کشورهای نظام سلطه وارد ماجرا شدند و اقدامات فتنه‌گران را برنامه‌ریزی می‌کردند ضدیت رهبران این جریان با نظام اسلامی مشخص شد.

وی با بیان اینکه به فرض که اگر فتنه‌گران پیروز انتخابات می‌شدند و به قدرت دست می‌یافتند آمریکا و نظام سلطه دست از سر مسئولان کشور بر‌نمی‌داشتند، ادامه داد: دشمنان ‌به دشمنی خود ادامه می‌دادند چرا که این افراد مبارزه با آمریکا و رژیم دست‌نشانده غرب را در کارنامه دارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: برخی افراد قصد داشتند با اقدامات شتابزده، سران جریان فتنه به زندان انداخته شوند، اما مقام معظم رهبری بر لزوم افزایش صبر مسئولان تأکید داشتند چرا که یک ابهام در ذهن مردم ایجاد شده و باید زمان لازم برای رفع آن ارائه شود.

صفار‌هرندی با بیان اینکه متاسفانه برخی آشوبگران در 8 ماه پس از انتخابات‌ به مقدسات ‌و مردم توهین کردند، گفت: فتنه‌گران در مراسم‌های مذهبی مانند روز قدس و ‌محرم هیئت‌های مذهبی را به آتش کشیدند و اقدامات ناپسندی از خودشان نشان دادند که برخی از آنها قابلیت بازگویی را ندارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه برخی فتنه‌گران در ماه مبارک رمضان به صورت علنی روزه‌خواری می‌کردند، افزود: ‌یکی از ‌کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری سال 88‌ تمام این صحنه‌ها را از نزدیک مشاهده می‌کرد، اما هیچ گونه اعتراضی از خود نشان نداد.

وی با بیان اینکه فتنه‌گران در ‌‌دی ماه سال 88 ‌و در روز عاشورا ‌به ارزش‌های والای مردم و جامعه توهین کردند، اظهار داشت: ‌اقشار مختلف ‌در پاسخ به فعالیت‌های نادرست فتنه‌گران یک خروش همگانی در روز 9 دی انجام دادند.

صفار‌هرندی تأکید کرد: پس از 9 دی افرادی که تا آن روز ساکت بودند و با اقدامات محافظه‌کارانه برنامه‌هایشان‌ را شکل می‌دادند نیز به سخن آمده و موضع‌‌شان را مشخص کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: پس از 9 دی برخی رهبران جریان فتنه در انتخابات بعدی به صورت پنهانی در حوزه رأی‌گیری دماوند رأی خود را به صندوق انداختند در صورتی که تا آن زمان جمهوری اسلامی ایران را دارای صلاحیت کافی نمی‌دانستند.

صفارهرندی عنوان کرد: اقدامات رهبران این جریان آشوبگر تا جایی پیش رفت که در انتخابات سال 92، کاندیدای مورد نظر خود را معرفی کردند اما با توجه به اینکه متوجه شدند این کاندیدا توانایی رأ‌ی‌ آوردن را ندارد پشت نام کاندیدای حزب اعتدال پنهان شدند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: رهبران فتنه سال 88، روحانی را نماینده و کاندیدای عاریتی خود می‌دانستند و علاوه بر این رئیس جمهور دولت یازدهم نیز تمایل به ادامه این وابستگی به فتنه‌گران را ندارد تا اقدامات گذشته آنها به دولت کنونی نسبت پیدا نکند.