مجری «خسته نباشید» خلبان جنگنده می شود!

 میثم رازفر مجری و تهیه‌کننده مجموعه «خسته نباشید» درباره موضوع این قسمت از این تولید تازه شبکه مستند گفت: هر کسی در ذهنش آرزو و شغل رویایی دارد و برای شخص من خلبان جنگنده شغلی رویایی بود. گرچه با اولین دندانی که پر کردم این شغل برایم به باد رفت!

 

برای خلبانی جنگنده فقط تن سالم کافی نیست

 

وی افزود: اما خوشحالم با وجود این دندان پرکرده و بعد از 30 سال فرصتی پیش آمد تا با همکاران نیروی هوایی ارتش باشم. در این تجربه آموختم افرادی که برای خلبانی جنگنده می روند علاوه بر داشتن فیزیک سالم و استانداردهای خاص سلامت، باید تست های روانشناسی، هوش و خلاقیت را هم پشت سر بگذارند.

 

مخاطبان این قسمت بیشتر می خندند

 

مجری «خسته نباشید» یادآور شد: از بچه های خوب نیروی هوایی ممنونم. واقعا فکر نمی کردم به ما اجازه بدهند در یک محیط نظامی، زاویه دید خودمان را داشته باشیم. بخش طنز این قسمت حتی از دیگر قسمت ها بیشتر هم هست و ناواردی های من باعث خندیدن مخاطبان خواهد شد.
رازفر تصریح کرد: آرزوی پرواز آنقدر بزرگ و دوست داشتنی است که هرکسی را ترغیب می کند آن را امتحان کند. گرچه هر کسی نمی تواند خلبان جنگنده باشد و باید شرایط سختی پشت سرگذاشته شود و چیزی حدود 6 سال ممارست لازم است تا فرد بتواند با یک هواپیما پرواز کند.

 

6 تصمیم در یک ثانیه!

 

وی با اشاره به اینکه قبل از این تجربه لحظات پرواز را فقط در فیلم ها دیده بوده، تأکید کرد: هواپیما چرخ می زند، سقوط می کنند یا پرواز می کند و شما تا روزی که این لحظات را تجربه نکنید متوجه فشاری که به بدن انسان وارد می شود نمی شوید. خلبان باید در یک محیط کوچک و محدود به همه چیز فکر کند و در یک ثانیه 6 تصمیم بگیرد. برای همین این کار به هوش بالایی نیاز دارد.

 

نهمین قسمت از مجموعه مستند «خسته نباشید» هشتم دی ماه ساعت 21 روی آنتن می رود و بازپخش آن چهارشنبه نهم دی ساعت 9 و پنجشنبه دهم دی ساعت 22 خواهد بود.