شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ با صدور بیانیه‌ای درباره یوم الله نهم دی از شورای نگهبان در خواست کرد با رد صلاحیت افرادی که با اقدامات خود بر آتش فتنه دمیده‌اند کشور را از بروز فتنه‌های دیگر مصون بدارد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: نهم دی ماه حماسه تاریخ ساز ملت بزرگی بود که نه تنها دشمنان خارجی را مات و مبهوت ساخت بلکه سران و سگان آمریکایی-اسرائیلی فتنه ۸۸ را از رسیدن به اهداف شومشان که همان براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی بود نا‌امید ساخت. شاید آن روز‌ها کمتر کسی تصور می‌کرد که چنین حماسه عظیمی به وقوع بپیوندد اما دست پروردگار و عنایات خاصه حضرت ولی عصر (عج) در پرتو روشنگری‌های مقام عظمای ولایت امام خامنه‌ای فتنه گران سبزپوش آمریکایی - اسرائیلی را در رسیدن به هدفشان ناکام ساخت و مردم فهیم، با بصیرت و ولایتمدار ایران اسلامی را بدان نتیجه رساند که باید سران فتنه را محاکمه علنی نمایند تا دیگر احدالناسی جرات نکند به مقدسات و ارزشهای آنان توهین و دهن کجی کند.

این بیانیه می‌افزاید: در فتنه ۸۸ برخی به خیال خام خود در صدد بودند تا ضربه نهایی را به نظام مقدس جمهوری اسلامی وارد نمایند. آنها مانند همیشه با تحلیل‌های نادرست خود گمان می‌کردند که می‌توانند مردم را از نظام اسلامی جدا کنند. اما حرکت عظیم مردمی در ۹ دی روی واقعی مردم را نشان داد. وقایعی که در عاشورای سال ۸۸ اتفاق افتاد، اثبات کرد که عده‌ای از کسانی که ادعای نقد جمهوری اسلامی را داشتند، در واقع با اسلام ناب محمدی سر ستیز داشته و ۹ دی آزمونی برای سنجش مؤمنین واقعی از مدعیان ایمان بود، چرا که طبق فرموده امیرمؤمنان علی (ع)، همانا ابتدای ظهور فتنه‌ها هواهایی است که پیروی می‌شود، و احکامی که در چهره بدعت خودنمایی می‌کند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: بر امت بصیر اسلامی و به ویژه خواص به یاد داشتن این نکته ضروری است که فتنه‌های آینده پیچیده‌تر و گسترده‌تر خواهد بود. منافقین داخلی و دشمنان خارجی تمام تلاش خود را برای هدف گرفتن نقاط قوت انقلاب به کار خواهند گرفت، همان گونه که در سال ۸۸ نقطه قوت نظام اسلامی را که همان مشارکت مردمی باشد، نشانه گرفته شد.

این بیانیه با اشاره به مباحث امروز کشور ادامه داد: در موقعیت حساس کنونی که انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را پیش رو داریم و باتوجه به ثبت‌نام افراد معلوم الحالی که سابقه سیاهی در امتحان فتنه‌های ۷۸ و ۸۸ داشتند نقش حساس شورای محترم نگهبان بیش از پیش احساس می‌گردد. ما دانشجویان انقلابی از مسئولین محترم شورای نگهبان خواستاریم که بدون هیچ گونه تسامح؛ افراد و هم دستان آنها که با اقدامات خود بر آتش فتنه دمیده و نشان دادند پتانسیل براندازی نظام اسلامی را دارند با عدم تایید صلاحیتشان کشور عزیزمان ایران را از بروز فتنه‌های دیگر و هزینه‌های گزاف مصون بدارد.