چمدان هایتان را ببندید و به ایران سفر کنید

 روزنامه تایمز در گزارشی نوشت: با آب شدن یخ روابط ایران و غرب، برداشته شدن محدودیت مسافرت به ایران از سوی وزارت خارجه انگلیس و سهل شدن اخذ روادید، ایران به یک مقصد گردشگری مبدل گردیده است.

این روزنامه افزود: همانطور که "مایکل پولمن" از موسسه گردشگری «وایلد فرانتیر» عنوان کرد، انتظار می رود در سال 2016 هتل های جدیدی در ایران راه اندازی شده و شمار فزاینده تقاضا ها برای سفر به ایران بسیار زیاد شود.

تایمز ادامه داد: موسسه گردشگری «کوکس اند کینگز» نیز برای سال آتی میلادی 9 تور اختصاصی به ایران خواهد داشت و موسسه گردشگری "سفر به ناشناخته ها" می گوید که شاهد 700 درصد افزایش تقاضا و ذخیره جا برای سفر به ایران برای سال آتی بوده است.

این روزنامه انگلیسی افزود: «راهول آگاروال» مدیر موسسه گردشگری سفر به ناشناخته ها می گوید: شایعاتی وجود دارد که پرواز مستقیم «بریتیش ایرویز» به تهران از سرگرفته شود. اگر چنین شود این هم امتیاز دیگری در راستای افزایش ایجاد اعتماد خواهد بود.

در نمایشگاه "بازار مسافرت های جهانی" لندن که در ماه نوامبر گذشته به مدت چهار روز برگزار شد ایران به طور بالقوه به عنوان یک مقصد توریستی برای گردشگران انگلیسی معرفی شد.

در گزارشی که از سوی این نمایشگاه منتشر کرد، عنوان شده است: از هر شش گردشگر انگلیسی یک نفرشان (16درصد) گفته اند که علاقه مند به دیدن از ایران هستند.