جت‌الاسلام محمدباقر فرزانه ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی و عبادی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: حضرت امیرالمومنین علی(ع) فرمودند خصلت‌هایی وجود دارد که انسان به سبب آنها به سروری سیادت می‌رسد.

خطیب جمعه موقت مشهد افزود: سیادت و سروری محبوب دل هر انسانی است و در طول تاریخ آن را به اشکال مختلف مثبت و منفی مشاهده کرده‌ایم، آنکه دوام دارد و برای انسان مفید بوده سروری در دل‌هاست.

وی بیان کرد: امیرالمومنین حضرت علی (ع) می‌فرمایند کسی اگر بخواهد سروری در زندگی مردم داشته باشد، نخست باید عفت داشته باشد، لذا اگر انسان ایمان عمیق را با تدبر در خود ایجاد کند، می‌تواند بر خودش مسلط شود، همچنین در چنین جامعه‌ای فرد بین خودش و نامحرم حریم قائل می‌شود و این حالت عفت نام دارد.

فرزانه تاکید کرد: نخستین اثر عفت در جامعه این است که جامعه محل رویش و پرورش یک نسل پاک می‌شود، در روز عاشورا امام حسین (ع) فرمودند ذلت را نمی‌پذیریم، یک نسل پاک ذلت‌پذیر نیست و استکبارستیز است.

وی با بیان اینکه ایران باید از سونامی طلاق وحشت کند، خاطرنشان کرد: باید نگران باشیم از ظهور و بروز بی‌حجابی‌هایی که نشان‌دهنده ضعف عفت است، در ایران اسلامی ریشه این بی‌عفتی در چند 10 سال مزدوری آن پدر و پسر لعنتی پهلوی است، لذا این دو مزدور با فلسفه کشف حجاب تلاش کردند عفت را در جامعه ایران از بین ببرند و می‌خواستند فرهنگ غرب را وارد کشور کنند.

خطیب جمعه موقت مشهد با اشاره به اینکه فرهنگ غرب برای فاسد کردن انسان‌ها درست شده است، تبیین کرد: این فرهنگ بنیان خانواده را نابود کرده و از بین می‌برد و انسان‌های بی ارتباط با خدا درست می‌کند، لذا چطور اسلام می‌تواند با این فرهنگ کنار آمده و روی خوش به آن نشان دهد.

وی ادامه داد: این فرهنگ همه‌جانبه به نسل جوان ایران اسلامی حمله کرده است، باید بدانید بی‌عفتی، پوشاندن این انقلاب در درون و بی‌محتوا شدن این نظام مقدس اسلامی است.

فرزانه تصریح کرد: انتخابات آینده از حساسیت بالایی برخوردار است و در این راستا هجوم احزاب قابل توجه است، این نشان‌دهنده آن است که هیجان، تلاش و گفت‌وگوها مانند انتخابات قبل نیست و نتیجه این انتخابات در موقعیت ایران در جهان تاثیرگذار است.

وی افزود: در چنین رخدادی و با این خصوصیات، دشمنان به همراه آمریکا بیکار ننشسته است و قطعا می‌خواهد با نفوذ به کشور جنگ را به داخل برساند و نمی‌توان به این فکر کرد که آمریکا کاری به ما ندارد.

وی تبیین کرد: آمریکا با ایجاد بودجه‌های خاص مصوبه‌هایی علیه سپاه پاسداران ایجاد می‌کند، لذا اگر شما چهره استکبار آمریکا را در قرآن مطالعه کنید، نمی‌توان به آن خندید و اعتماد داشت و قرآن اینگونه این مسئله را ترسیم کرده است.

فرزانه با بیان اینکه انتخاب یک عملی است که اگر بخواهد به خوبی انجام شود، سه عنصر در آن وجود دارد، عنصر اول معیار است چون قرار است اصلح را انتخاب کنیم، دوم تطبیق این افراد با این معیارهاست، سوم همان گزینش است که می‌توان گفت به اسم کسی یا کسانی در صندوق رای انداختن است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد افراد اصلح یادآور شد: رهبر انقلاب فرمودند اصلاح یعنی کسی که دردهای مردم را بداند، برای ریشه‌کن کردن فقر و فساد عزم جدی داشته باشد و به حال قشر محروم مردم دل بسوزاند، همچنین به فکر معیشت، آخرت و دنیای مردم باشد و توان بر دوش گرفتن این بار عظیم را داشته و حتی سد محکمی در برابر دشمن و بیگانگان باشد.

امام جمعه موقت مشهد در ارتباط با فتنه نیز اظهار کرد: کسی فکر نکند حادثه آمد و رفت در حالی که نرفته است و به راحتی بیرون رفتنی نیست.

خطیب جمعه موقت مشهد خاطرنشان کرد: فتنه می‌تواند از کار بیفتد اما از بین نمی‌رود، بر همین اساس بی‌دلیل نبود که رهبر انقلاب فرمودند فتنه خط قرمز است، نخستین کاری که فتنه‌گران کردند در مقابل رهبری ایستادند، لذا معنای ایستادن در مقابل رهبری غیر از این چه چیزی است؟

وی ادامه داد: دوم همان کسانی هستند که خواست خود را بر رای مردم مقدم قرار دهند و سوم کسانی بودند که ستاد جنگ خصومت استکبار را وارد خانه ایرانی و جهان اسلام کردند، لذا در داخل تصمیم گرفته می‌شد که چطور علیه انقلاب شعار بدهند و همگی می‌دانید چه شعارهای اهانت کننده‌ای سردادند.

امام جمعه موقت مشهد ادامه داد: این افراد کاری کردند که آمریکا به سقوط نظام امیدوار شد، در حالیکه این نظام 37 سال مقاومت مردم را به همراه خون‌های پاک شهدا به همراه دارد، کسانی بودند که ویروس فتنه را بعد از انقلاب وارد کشور کردند و اگر بصیرت مردم و نبوغ رهبر انقلاب نبود، سرنوشت مردم به مانند حوادث دوران اسلام شده بود.

وی با تاکید بر اینکه عظمت رهبر انقلاب و امت با بصیرت این حرکت را خنثی کرد، گفت: چطور می‌توان این افراد را با چنین سابقه‌ای به مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری فرستاد؟ کسانی هستند که برای رسیدن به مجلس شورای اسلامی و خبرگان از هر وسیله‌ای برای ورود استفاده می‌کنند و شاخصه اسلامی در رفتار آنها وجود ندارد.

امام جمعه موقت مشهد با بیان اینکه امیرالمومنین حضرت علی(ع) می‌فرمایند من در جنگ جمل در مقابل حادثه‌ای بودم که طرف‌های مقابل من بخشنده‌ترین افراد در جهان اسلام و اطاعت‌پذیر بودند، تشریح کرد: با تعبیر حضرت امیرالمومنین علی(ع) باید گفت اخلاق اسلامی بر آنها حاکم نبود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های کلان و به هر طریق رسیدن این افراد به کرسی‌های انتخابات هشدار داد: کسانی هستند که برای رسیدن به کرسی‌ها اخلاق اسلامی بر حرکتشان حاکم نیست، همچنین جریان‌های سیاسی که برای رسیدن به این کرسی‌ها تلاش می‌کنند غول‌های ثروتمند بعد از انقلاب هستند، لذا این افراد را باید شناخت به عنوان مثال اگر دو میلیارد تومان خرج کرده‌اند دنبال 200 میلیارد تومان هستند و باید مراقب ورود این افراد بود.

فرزانه خطاب به جمع حاضر افزود: مردم با اتکا به امام راحل، رهبر انقلاب و بیداری و بصیرت به فتنه‌گران و غول‌های ثروت رای نمی‌‌دهند.

وی در پایان یادآور شد: آمریکا هم بداند که نتیجه این خصومت‌ها، شیطنت‌ها و خباثت‌ها چیزی جز سرعت گرفتن تنفر جهان اسلامی و پرشورتر شدن شعار مرگ آمریکا نیست.