سردار علی نصیری امشب در جمع بسیجیان و مردم خداجوی استاندار تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا، اظهار داشت: حماسه 9 دی یکی از آن روزهایی است که در تاریخ انقلاب اسلامی به‌ عنوان یک حماسه مورد توجه و تأکید قرار دارد.

حماسه 9 دی تجلی و دلدادگی مردم به ولایت است

وی با بیان اینکه حماسه 9 دی تجلی و دلدادگی مردم به ولایت است، ادامه داد: حماسه 9 دی حضور و ایستادگی مردم بر آرمان‌های امام راحل و انقلاب بود و اکنون مهم این است که ما این ایام را به‌ درستی بشناسیم و توجه لازم را به آن داشته باشیم.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران افزود: مهم این است که ما به‌ درستی علل و دلایلی را که سبب شد حماسه 9 دی رنگ واقعی خودش را به جهانیان نشان دهد را بشناسیم.

وی عنوان کرد: در طول 36 ساله عمر بابرکت انقلاب اسلامی حوادث بسیار مهمی را شاهد بودیم و از آن گذر کردیم؛ پیروزی انقلاب اسلامی اهداف و آرمان‌هایی را به همراه خودش داشت، شعارهای اصولی انقلاب ما برگرفته از اعتقادات راستینی است که امام راحل به‌ عنوان اسلام ناب محمدی از آن پرده‌برداری کرد و در اختیار امت و مردم قرار داد.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران بیان داشت: اسلام ناب، اصول و تفکر امام خمینی (ره) بر مبنای آموزه‌ای اعتقادی و فرهنگ عاشورایی ما بوده است؛ شعار اصولی انقلاب اسلامی «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» بوده است.

تفکر امام (ره) مشروعیتی برای استکبار و رژیم صهیونیستی قائل نبود

نصیری ادامه داد: در شعار و تفکر امام خمینی (ره) مشروعیتی برای استکبار، رژیم صهیونیستی و بلوک شرق و غرب وجود نداشت.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران گفت: دشمن به‌ درستی تفکر امام راحل را به‌ عنوان یک تهدید در مقابل زیاده‌خواهی‌های خودش می‌دانست، از این جهت هم ظرفیت‌هایی را در این زمینه به کار گرفت.

وی افزود: در طول 36 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، امروز به‌ عنوان یک تاریخ پرتلاطم در اختیار نسل امروز و گذشته ما قرار گرفته است؛ رویدادهایی مانند جنگ تحمیلی، قائله‌ها، فتنه‌ها و ... که همه به خوبی آن‌ها را به یاد داریم.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران تأکید کرد: آنچه که نسل امروز باید به آن توجه داشته باشد این است که آیا حوادث سال 88 سناریوی برنامه‌ریزی شده دشمن برای رسیدن به اهداف خود در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب بوده است؟

وی عنوان کرد: بعضاً آنچه را که از توطئه‌های دشمن در عرصه‌های مختلف تجربه کردیم، تماماً به یک هدف منتهی شد و این حرکت‌ها و اقدامات فقط در ارتباط با نوع تاکتیک با یکدیگر متفاوت بود.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران یادآور شد: معمولاً هر نظام پویایی که به شکل پیروزی خودش دست پیدا می‌کند، ابتدا به خاطر چالش‌هایی که وجود دارد با مشکلاتی مواجه می‌شود و دشمن از نزدیک‌ترین راه یعنی ایجاد بحران‌های داخلی برای ضربه زدن استفاده می‌کند.

جنگ تحمیلی دومین عرصه جدی مقابله دشمن با انقلاب بود

وی افزود: ورود به جنگ تحمیلی دومین عرصه جدی بود که دشمن در مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قرار داد. چراکه عملاً در اهداف خودشان آنچه را که می‌خواستند به‌ زودی به آن دست پیدا کنند امکانپذیر نبود، به همین دلیل دومین تاکتیکی که آن‌ها برای براندازی انقلاب مورد توجه قرار دادند، جنگ تحمیلی بود.

این مسئول خاطرنشان کرد: پس از جنگ تحمیلی و اقتداری که نظام و ملت در عرصه دفاع مقدس از خود نشان دادند دشمن را با این نگاه روبرو کرد که به سادگی امکان براندازی نظام وجود ندارد، چراکه آنچه که اتفاق افتاده است این است که یک تفکر و پیوستگی در آحاد ملت ایران به‌ وجود آمده که این جنس تحقیقات نمی‌تواند اثر خودش را داشته باشد.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران گفت: در سال‌های اخیر دشمنان به این نتیجه رسیده است که الزاماً باید روش و تاکتیکشان را تغییر دهند؛ بعد از جنگ تحمیلی تاکتیک دشمن رنگ و بوی خودش را عوض کرد.

وی اظهار داشت: دشمن به این نتیجه رسیده است برای اینکه مردم نسبت به اعتقاداتشان انگیزه‌های لازم را نداشته باشند به سمت تضعیف باورها و اصول آن‌ها حرکت کند.

نصیری ادامه داد: به همین دلیل است که پس از دفاع مقدس در فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب ورود دشمن به عرصه‌ فرهنگ و جنگ فرهنگی بسیار مورد تأکید ایشان قرار گرفته است؛ معظم‌له نگاه و راهبرد دشمن را به‌ درستی متوجه شده بودند.

وی گفت: قبل از ورود به فتنه 88 ما فتنه 78 را داشتیم؛ درست است که فتنه 78 به شدت و قوت فتنه 88 نبود، اما در دکترین دشمن به‌ عنوان یک راهبرد مورد توجه قرار گرفته بود.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران عنوان کرد: فرضیات در ارتباط با فتنه 88 وجود دارد؛ فرض نخست این بود که فتنه 88 به‌ دلیل بحث‌هایی که در یک مناظره اتفاق افتاد و مباحثی که در ارتباط با برخی افراد مطرح شد، به‌ وقوع پیوست.

وی افزود: شعارهایی که در روزهای بعد از انتخابات در فتنه 88 شنیده می‌شد متوجه هیچ فردی نبود بلکه متوجه اصل نظام بود.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران بیان داشت: فرض دیگر این است که برخی از کاندیداهایی که مقابل نظام قرار گرفتند انسان‌های کم‌ظرفیتی بودند و خودشان را پیروز رقابت می‌دانستند، چراکه وقتی این اتفاق رخ نداد، نتوانستند این موضوع را هضم کنند.

وی ادامه داد: بازهم این فرضیه رد می‌شود، چراکه طی صحبت‌هایی که با این آقایان انجام ش، راهکارهای قانونی به آن‌ها ارائه شده بود که به طبع باید این موضوع را جمع می‌کرد اما این اتفاق نیفتاد.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران در تشریح فرضیه سوم در ارتباط با فتنه 88 عنوان کرد: فرضیه سوم این بود که می‌گفتند در انتخابات تقلبی صورت گرفته است، اما این فرضیه هم قابل نقد است، چراکه فاصله 11 میلیونی میان کاندیدای اول و دوم عدد کمی نبود که بتوان این مورد را به‌ عنوان یک فرض در نظر گرفت.

وی گفت: مهم‌ترین فرضیه مطرح شده در فتنه 88 این بود که این فتنه از قبل طراحی و برنامه‌ریزی شده است. 

نصیری ادامه داد: وقتی بررسی می‌کنیم مشاهده می‌کنیم دشمن در رفتار خودش تغییر داشته است؛ در سال 88 به‌ نوعی عرصه را برای لشکرکشی خیابانی آماده کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اما آنچه اتفاق افتاد این بود که دشمن عملاً به‌ عنوان یک راهبرد لشکرکشی‌های خیابانی را در کشورهای دیگر مورد اجرا قرار داده بود.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران در پایان اظهار داشت: استفاده از ابزاری مثل انتخابات، ایجاد یک حرکت جمعی، اردوکشی در مقاطع مختلف، تبدیل آن به یک رنگ خاص و در نهایت ایجاد یک بستری به‌ عنوان تقلب در انتخابات و ناامنی و براندازی نظام به سمت مورد نظر خودشان از اهداف دشمنان در انقلاب‌های مخملی است.