برجام تا پایان دوره اوباما نیست
حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور در صفحه شخصی خود در توئیتربا اشاره به اقدامات اخیر دولت و کنگره آمریکا برخلاف برجام نوشت: درانتخابات آمریکا دو رویکرد در حوزه سیاست خارجی در برابرهم  قرار می‌گیرند، رویکردجنگ افروزانه بوش؛ و رویکرد سیاست ورزانه اوباما.

سفیر اسبق کشورمان در ایتالیا با بیان اینکه جمهوری خواهان ودموکرات ها باید نشان دهند که حاصل رویکردهایشان، تقویت موقعیت جهانی و تامین امنیت ملی آمریکا است، یا تخریب و تضعیف آنها نوشت: در این مبارزه سیاسی، دموکرات‌ها با مهمترین دستاوردهای جاری خود به میدان افکارعمومی خواهند رفت و جمهوری‌خواهان نیز با میراث‌های خود.

ابوطالبی تاکید کرده است: برجام یکی از مهمترین دستاوردهای چالشی جاری سیاست ورزی دموکرات‌ها در آمریکاست؛ آنها با این دستاورد به مبارزات انتخاباتی2016خواهند رفت. درمقابل، جمهوری خواهان می‌کوشند تا اقداماتی را انجام داده و قوانینی تصویب نمایند که در یک سال باقیمانده دولت اوباما، نقض برجام خود بخود صورت پذیرد تا با پیروزی احتمالی‌شان در دولت آینده هم متهم به نقض برجام نشده باشند، هم بر تعهد خود به لغو آن عمل کرده باشند و هم دستاورد دموکراتها را ازبین برده باشند.

به نوشته ابوطالبی اگرچه برجام نقطه افتراق سیاست در آمریکا خواهد بود؛ اماجمهوری خواهان نزاع را درحوزه‌هایی چون تروریسم و موشک و...برای تاثیر بر آن شکل می‌دهند.

معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهوری در ادامه مطلب خود در توئیتر نوشته است: این مسیر که جمهوری‌خواهان در حال طی کردن آن هستند مسیر و گام خطرناکی است که هم برجام را تهدید می‌کند وهم اعتماد، امنیت و ثبات را در عرصه بین‌الملل.

او در پایان هشدار داده است: برجام، تفاهم جهانی یک ساله و تا پایان دوره اوباما نیست؛ بلکه-همانند تعهدات ایران-موضوعی بلندمدت است. دموکرات‌ها و دولت مستعجل آمریکا هوشیار باشند.