واکنش عربستان به اظهارات مقامات ایرانی درباره نمر

 «منصور الترکی» سخنگوی رسمی وزارت کشور عربستان گفت: ما دخالت کشورها در اجرای حکم اعدام علیه 47 نفر - که وی آنها را تروریست خواند - رد می کنیم و به تهدیدات توجهی نمی کنیم.

وی در نشستی خبری با «منصور القفاری» سخنگوی وزارت دادگستری این کشور گفت: عربستان زمانی که احکام را اجرا می کند به هیچ تهدید یا واکنشی توجه نمی‌کند. این تهدیدات به طرفهای دیپلماتیک ارتباط پیدا می کند و هر حکمی که پادشاه با آن موافقت کرده باشد، اجرا می شود.

الترکی در ادامه اظهارات مقامات کشورمان مبنی بر محکومیت اعدام آیت الله شیخ نمر را تهدیداتی غیر مسئولانه خواند و گفت: وزارت خارجه باید به این تهدیدات غیرمسئولانه پاسخ دهد.

سخنگوی وزارت کشور عربستان مدعی شد که این کشور به احکام شرعی و سنت نبوی عمل می کند و توجهی به نظرات دیگران در زمینه دادرسی یا اجرای احکام ندارد.

الترکی افزود: کسی که می خواهد به دست نیروهای امنیتی نیفتد باید با نظام مخالفت نکند تا به اشتباه نیفتد.

وی در ادامه گفت که حکم این 47 شهروند عربستانی در زندانها و در 12 منطقه در سراسر این کشور با شمشیر و گلوله انجام شده است.

حسین جابرانصاری سخنگوی وزارت خارجه کشورمان امروز  ضمن محکوم کردن اعدام شیخ نمر گفت: عربستان از تروریست‌ها حمایت و منتقدانش را اعدام می‌کند.  

وی افزود: "در حالی که تروریست‌های افراطی و تکفیری، امنیت و آسایش ملت‌های منطقه و جهان را سلب و ثبات و موجودیت برخی دولت‌های منطقه را تهدید می‌کنند؛ اعدام شخصیتی مانند شیخ النمر که ابزاری جز سخن گفتن برای پیگیری اهداف سیاسی و دینی خود نداشت، تنها عمق بی‌تدبیری و بی‌مسئولیتی را نشان می‌دهد."

رژیم سعودی امروز شنبه دوازدهم دی ماه برابر با دوم ژانویه 2016 در بیانیه‌ای، از اعدام چهار نفر از شخصیتهای شیعی‌ عربستان و در راس آنها شیخ نمر باقر النمر به اتهام واهی اقدامات تروریستی خبر داد.

آل سعود سه مبارز شیعی دیگر به نام‌های علی سعید الربح، محمد علی عبد الکریم الصویلم و محمد فیصل محمد الشیوخ را به شهادت رسانده است.

گروههای مختلف سیاسی، حزبی و شخصیت‌های مختلف جهان اسلام، جنایت آل سعود در به شهادت رساندن شیخ نمر باقر النمر روحانی برجسته شیعی را به جرم مطالبه حقوق مشروع و غصب شده مردم منطقه شرق عربستان محکوم کردند و اعتراضات به این اقدام شنیع رژیم سعودی همچنان ادامه دارد.