معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در صفحه اینستاگرام وتوئیتر خود همه را به یک چالش دعوت کرده است.

 

ابتکار در این پست نوشت: شما را به "چالش دمای هجده درجه" دعوت می‌کنیم. به این چالش ملی برای مقابله با آلودگی هوا و کمپین جهانی برای کاهش گازهای گلخانه‌ای بپیوندیم. دولت با ابلاغ بخشنامه هایی از سوی معاون اول رییس جمهور، وزیر نفت و سازمان حفاظت محیط زیست با در نظر گرفتن اهرم های نظارتی و تنبیهی کار را برای ساختمان های دولتی و عمومی آغاز کرده است. ما هم به چالش دمای هجده درجه بپیوندیم و سهم شهروندی خود را ادا کنیم. در عکس اسناد اقدام دولت یازدهم ارایه شده است. 

 

چالش دما

 

 
"محمدجواد ظریف" وزیر خارجه ایران هم در پاسخ به توئیت خانم ابتکار از او تشکر کرده و گفته این یک ضرورت برای مبارزه با آلودگی هوای تنفسی خودمان و محیط زیست فرزندانمان است.

 

 

چالش دما

 

 

وزیر ارتباطات محمود واعظی هم به این چالش واکنش نشان داده و در صفحه اینستاگرام خود نوشت: سرکار خانم دکتر معصومه ابتکار معاون ریاست محترم جمهوری و رییس سازمان محیط زیست در یک اقدام ستودنی و در صفحه شخصی خود به منظور مبارزه با آلودگی هوای تهران دوستان را به چالش دمای هجده درجه دعوت کرد و از همه دوستان و شهروندان عزیز خواست در صورت امکان که در منازل و محل کار با تنظیم دما به تقابل با آلودگی هوا و گرمایش زمین برویمبنده نیز توجه به موضوع مبارزه با آلودگی هوا و تلاش برای حفظ و پایداری محیط زیست را امری ضروری و مهم دانسته و از این پیام بسیار مهم خانم دکتر ابتکار استقبال می کنم.

 

و از همه شهروندان تقاضا دارم در صورت امکان با کاهش دمای اتاق و محل کار خود در حفظ محیط زیست به عنوان یک وظیفه شهروندی و یک نیاز برای بقاء و کاهش آلودگی هوای شهرها کوشا باشند. هرگونه آسیب به محیط زیست یک حرکت غیرقابل جبران است که پیامدهای منفی آن، نه تنها برای انسانها بلکه برای همه موجودات زنده روی زمین خطرساز خواهد بود. ما نیز به همراه ریاست سازمان محیط زیست و دلسوزان این حوزه هم در محیط کار و هم در منزل درجه دما را به هجده درجه کاهش می دهیم.

 

چالش دما