«جوانهای عزیز! اسناد درس آموز لانه جاسوسی را بگیرید و بخوانید... دانشجویانی که آنجا را گرفتند و فهمیدند که لانه جاسوسی است با زحمت زیاد آن را استحصال کردند... این‌ها نشان می‌دهد که امریکایی‌ها در هنگام اوج نهضت و پیروزی انقلاب دائم درحال توطئه علیه جمهوری اسلامی بوده‌اند؛ آمریکا این است.» این بخشی از توصیه رهبر معظم انقلاب در دیدار دانشجویان و دانش‌آموزان به مناسبت ۱۳ آبان سالروز تسخیر سفارت آمریکا (لانه جاسوسی) است. بر همین اساس مرکز اسناد انقلاب اسلامی از این پس به صورت روزانه، اقدام به انتشار اسناد استحصال شده از سفارت آمریکا می‌کند.

در سند زیر که جز اسناد به دست آمده از لانه جاسوسی آمریکا است نشان می دهد که آمریکایی‌ها از همان ابتدا قصد "نفوذ" و "جاسوسی"  در نیروهای مسلح کشورهای دیگر از جمله ایران را داشتند که سند زیر این مسئله را روشنتر از قبل می کند:

سند محرمانه

از : سفارت تهران

به : واشنگتن

موضوع : جاسوسی از نیروهای مسلح

 گزارشات جاسوسی از نیروهای مسلح برای بررسییکپارچگی و کیفیت توسط مشاور و یا اگر باشد٬ توسط سطوح بالاتر تجدیدنظر می شوند. یک مسئله که همچنان مورد علاقه ما است مربوط می شود به اطلاعات درباره جهت و فعالیت سیاسی ارتش ایران. اگر  چه از طریق هیئت مستشاری ما  و تیم های کمک عملیات فنی ارتباط وسیعی بین نیروهای مسلح ایران داریم ولی هنوز باید در پی اطلاعات مطلوبمان از لحاظ کیفی و کمی باشیم.

ما  درصدد هستیم این را از طریق یک برنامه سیستماتیک تر نفوذ  جاسوسی از نیروهای مسلح  یعنی سؤال و جواب آخر مأموریت از افسران منتخبMAGG   و  TAFT  بهبود بخشیم.