سعودی‌ها بلوف می‌زنند

سردار رسول سنایی راد معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اظهارات شب گذشته وزیر امور خارجه عربستان مبنی بر مقابله با ایران در زمان تهدید گفت: وزیر امور خارجه جوان و عصبی عربستان به جای مسئولیت شناسی و پاسخ به افکار عمومی در قبال مسائلی چون حمله ناجوانمردانه به کشور مسلمان یمن و مداخله در بحرین و حمایت مفتضحانه از جریانات تکفیری مثل داعش، بوکوحرام و تروریست‌های منطقه‌ای که امری کاملا واضح و لو رفته است و حتی مداخله در امور داخلی کشور ما در ارتباط با گروهک‌های ضعیف ولی پرادعا و تروریستی در جنوب شرق ایران، در واقع بعد از شهادت آیت الله نمر اقدام به فرار رو به جلو کرده است.

وی تاکید کرد: وزیر خارجه عربستان به جای پاسخگویی به این مسائل و عذرخواهی از افکار عمومی، دلیل تراشی را برای فرار از پاسخ منطقی برگزیده است.

معاون سیاسی سپاه گفت: جمهوری اسلامی ایران در اعلام مواضع امنیتی همان گونه که بعد از فاجعه منا بسیار شفاف و صریح مواضع خود را اعلام کرد، در هر مورد دیگری هم همین گونه رفتار می‌کند.

وی افزود: چرا که اگر ملاحظات برادری و ایدئولوژیک در جهان اسلام نبود کشور عربستان که امروز غرق در مسائل حاد امنیتی، سیاسی و اقتصادی است برای جمهوری اسلامی ایران هیچ رقم قابل ملاحظه‌ای به حساب نمی‌آمد.

سنایی راد تصریح کرد: بنابراین کشوری که امروز وارد جنگی شده که ناچار است از مزدوران بلک واتر و تفنگ داران اجاره‌ای استفاده کند، ادعای مقابله با ایران برایش یک بلوف برای بزرگ نمایی قدرت رو به اضمحلال عربستان است که عامل اصلی آن هم بی تدبیری‌های سران خام، کم تجربه و جوان فعلی این کشور است.