وی روز دوشنبه درابتدای درس خارج خود در مسجد اعظم قم با بیان این که سعودی ها در سیاست ها و اهداف شومی که در منطقه دارند شکست خورده اند و می خواهند انتقام بگیرند، یادآورشد: آنها بدانند با بمباران یمن به جایی نخواهند رسید؛ اینها انتقام شکست در سوریه، یمن و عراق را می خواهند بگیرند، اما بدانند شهادت این شیخ بی گناه هزینه بزرگی که تصورش نمی کردند برای شان داشته و خواهد داشت.

وی با تسلیت مجدد شهادت شیخ نمر و محکوم کردن جنایت سعودی ها در اعدام این عالم ربانی، اعدام شیخ نمر را جنایت بزرگی از سوی آل سعود دانست و تصریح کرد: تمام دنیا این اقدام را محکوم کردند، به جز آمریکایی ها که تنها ابراز نگرانی کردند.

آیت الله مکارم شیرازی اضافه کرد: تصور ما این است که این اقدام وحشتناک احتمالا با اطلاع آن ها انجام شده است، آمریکایی ها و صهیونیست ها به دنبال تشدید پروژه تفرقه بین مذاهب اسلامی و شیعه و سنی هستند و از این جریان و پی آمدهای آن خوشحال هستند.

وی با اشاره به قرار دادن نام شیخ نمر در کنار چندین تروریست و اعدام همزمان آن ها، بیان کرد: اینها به گمان خود می خواستند زرنگی کنند و اسم وی را در کنار برخی تروریست ها قرار دادند و با استناد به برخی آیات قرآن کریم و روایات می خواستند آدرس غلط بدهند.

وی اضافه کرد: شیخ نمر دست به سلاح نبرد، سلاح او قلم و زبانش بود، کاری که در گردن زدن شیخ نمر و به دار آویختن پیکر وی کردند دقیقا کاری بود که داعشی ها انجام می دهند.

این مرجع تقلید ادامه داد: این اقدام حتی از سوی روزنامه های معروف غربی نیز محکوم شده و آن را دقیقا همانند اعمال داعش دانستند.

وی درادامه تعرض و حمله به سفارت عربستان سعودی و کنسولگری این کشور در تهران و مشهد که از سوی برخی افراد صورت گرفت را اقدامی ناپسند دانست و به تمام مردم و علاقه مندان و دلدادگان نظام و انقلاب توصیه کرد که دست به اقدامی نزنند که برای کشور و نظام هزینه داشته باشد.

آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: این کار می تواند از سوی دو عده انجام شود، یک عده علاقه مندان به نظام هستند که از سیاست ها و اقدامات سعودی ها به خشم آمده اند، منتهی گاهی اوقات کار از دست شان در می رود و واجب است که مراقب باشند.

وی ادامه داد: گروه دوم نیز افراد نفوذی هستند که تا چنین فرصت هایی پیش می آید به دنبال ماهی گرفتن از آب گل آلود هستند و می خواهند کاری کنند که عداوت بین شیعه و سنی بیشتر شود و درگیری ها گسترش یابد و به اهداف شان برسند.

وی اضافه کرد: این کارها را نباید انجام داد، این قبیل اقدامات هم برای نظام و هم برای اسلام هزینه های سختی دارد، وقتی دنیا در حال محکوم کردن سعودی ها هستند، چرا ما کاری کنیم که ورق برگردد؛ امیدوارم دوستان بر اعصاب خود مسلط باشند و بهانه به دست دشمن ندهند و جلو نفوذی ها را به شدت بگیرند.

وزارت کشور عربستان روز شنبه ۱۲ دی از اعدام شیخ باقر نمر النمر رهبر شیعیان این کشور خبر داد.

شیخ نمر یکی از برجسته ترین زندانیان سیاسی عربستان است که در تاریخ ۲۳ مهر ۱۳۹۳ به اتهام انتقاد از حکومت عربستان به اعدام محکوم شد.