آزمون خبرگان برگزار شد/ سیدحسن خمینی نیامد

 داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان از ساعات اولیه صبح امروز (سه‌شنبه) برای شرکت در آزمون در دبیرخانه مجلس خبرگان در قم حضور یافتند.

آزمون خبرگان از ساعت 9 امروز (سه‌شنبه) با توزیع سوالات و بدون حضور چهره‌های سرشناس در دبیرخانه خبرگان در قم آغاز و درهای محل برگزاری آزمون بسته شده است.

محل برگزاری آزمون خبرگان در قم

تاکنون چهره‌های سرشناس که گمانه زنی می‌شد در این آزمون شرکت خواهند کرد، در محل آزمون حضور نیافته‌اند.

براساس این گزارش، راحله بلند اقبال و افسانه خدا رحم هم برای شرکت در آزمون وارد دبیرخانه خبرگان شده‌اند.

البته غیر از نامبردگان ۳ داوطلب دیگر زن هم برای شرکت در آزمون به دبیرخانه خبرگان مراجعه کرده‌اند.

حضور داوطلبان زن در آزمون مجلس خبرگان

براساس این گزارش، این آزموش شامل سوالاتی پیرامون اصول فقه، کفایه، مکاسب و دیگر ابواب فقه است. در این آزمون 2 الی 3 سوال اجتهادی وجود دارد.

 

* آیت‌الله مدرسی‌یزدی از محل آزمون خبرگان بازدید کرد

براساس این گزارش، آیت‌الله سید محمدرضا مدرسی یزدی از فقهای شورای نگهبان و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با حضور در دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری از محل آزمون خبرگان بازدید کرد.

 

محمدی: تشخیص شورای نگهبان در آزمون خبرگان برای همه ملاک است

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام علی محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه پس از شرکت در آزمون خبرگان که در دبیرخانه مجلس خبرگان در قم برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: برگزاری امتحان برای داوطلبان براساس قانون است و آنچه شورای نگهبان تشخیص دهد ملاک عملکرد همه خواهد بود.

وی اضافه کرد: کیفیت سوالات آزمون خوب و مناسب بود و بستگی به سطح مطالعه افراد داشت.

*حضور سقای بی ریا در محل آزمون خبرگان

حجت‌الاسلام محمدناصر سقای بی ریا سخنگوی جبهه پایداری هم در آزمون امروز خبرگان که در دبیرخانه مجلس خبرگان در قم برگزار شد، شرکت کرد.

حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آزمون علمی امروز بسیار عالی برگزار شد و جلسه منظمی تشکیل شده بود.

سقای‌بی‌ریا با بیان اینکه شورای نگهبان به وظیفه قانونی خود عمل کرد و این امتحان محک خوبی بود تاکید کرد:‌ مهم‌تر از این آزمون، امتحان شفاهی است. 

سخنگوی جبهه پایداری درباره حضور دبیرکل این جبهه در آزمون علمی خبرگان گفت: آقای آقاتهرانی شب گذشته گفته بود که برای شرکت در امتحان به قم می‌آید اما بنده وی را ندیدم.

وی درباره تصمیمات اصولگرایان برای انتخابات خاطرنشان کرد: ما ملتزم به تصمیمات شورای مرکزی اصولگرایان هستیم و به تعهداتمان پایبندیم و به هیچ عنوان لیست موازی نمی‌دهیم.

حضور کمره‌ای در آزمون خبرگان

ربیع الله کمره‌ای عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی هم در آزمون امروز خبرگان حضور یافت.

*سیدحسن خمینی در آزمون شرکت نکرد

حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی هم که جز داوطلبان پنجمین دوره خبرگان رهبری از حوزه تهران بود در آزمون امروز شرکت نکرد.

عکسی در سایت‌های نزدیک به سیدحسن خمینی منتشر شده که در آن اعلام شده وی امروز و در زمان برگزاری امتحان علمی خبرگان، در حال تدریس بوده است.

*تمدید مجدد آزمون خبرگان تا ساعت ۱۵:۳۰

آزمون خبرگان که از ساعت ۹ امروز (سه‌شنبه) آغاز شده برای دومین بار تا ساعت ۱۵:۳۰ تمدید شد. پیش‌تر زمان آزمون تا ساعت ۱۴ تمدید شده بود.