چرا می‌گوییم "پشتیبان ولایت‌فقیه باشید"؟

مسعود گودرزی طی یادداشتی نوشت: «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد»؛ این پیام، یادگار بی نظیری از بنیانگذار فقیه جمهوری اسلامی ایران حضرت آیت الله العظمی امام خمینی (رحمه اله علیه) می باشد. در لفظ سهل و ساده اما در معنی ثقیل و راهبردی است. زمانی که دانش آموز ۱۲-۱۰ ساله ای بودم و کنجکاوی دبستانی مرا به خواندن جملات و دستنوشته‌ها ترغیب می‌نمود این جمله پر مغز و معنی را از روی دیوارهای منازل شهرمان می خواندم. در آن موقع خبری از بیلبورد، بنر، تابلوهای الکترونیکی و ..... نبود و یا حداقل در شهر کوچک ما نبود. در آن زمان به اقتضای سن و سال فقط توانایی خواندن را داشتم و ظرفیت تحلیل و توجه به معنی طبیعاً ضعیف بود. گذشت زمان و مواجهه با واقعیتهای اجتماعی و سیاسی حجاب معنی را هم برایم بیشتر آشکار نمود. علاوه بر جنبه زیبائی لفظ و معنی طراوت و تازگی بعد دیگری از ارزش این پیام تاریخی می باشد. 

بیش از ۳۰ سال است که این جمله پر معنی بیان شده اما هیچ وقت غبار کهنگی و زنگار به خود نگرفته و حتی حوادثی که درطول تاریخ انقلاب و تا این اواخر اتفاق افتاد، توجه و تامل نسبت به این پیام که در حکم"چراغ راهنما" می باشد را بیشتر و بر طراوت آن افزود.البته باید گفت رهبری دینی در طول تاریخ حتی در شرایطی که حکومتی فاسد مستقر بوده پرچمدار مبارزه با استکبار و استعمار و دفاع از مظلومین و محرومین بوده و در اطاعت و پیروی از رهبر، حرکت مردم موفق بوده و نهضت تنباکو نمونه ای از ارتباط وثیق و مستمر مردم و رهبر و اثر گذاری آن در زندگی اجتماعی و سیاسی بوده است. 

در جامعه اسلامی مردم اصولاً برای انجام امور دینی و دنیوی، معنوی و مادی و تنظیم امور حقوقی و روابط اجتماعی خود به رهبران مذهبی اقتدا می کنند. قدرت بی همتای رهبران دینی و مذهبی در جامعه اسلامی ناشی از این ارتباط مستمر است. پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، پیروزی ملت بزرگ ایران در هشت سال دفاع مقدس، خنثی نمودن کودتاهای داخلی، طرد نمودن منافقین کوردل مقابله با تحریم های ظالمانه و نا عادلانه بین الملل و مهار فتنه ۸۸ نمونه هایی از میثاق مستحکم و مستمر ملیت و رهبری است که باعث شده تا کشتی انقلاب در طوفان حوادث و بلایا به سلامت سفر نماید. 

چنانچه مروری به حوادث سالهای اخیر داشته باشیم خواهیم دید که در سه حوزه اقتصاد، سیاست و امنیت رهبری خردمندانه حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) و ارتباط مستمر مردم با رهبری نظام را از پیچ های خطر ناک تاریخی به سلامت عبور داده و اتحاد غربیها و دشمنان این نظام در برابر ارتباط مستمر مردم با رهبری شکست خورده و این می تواند شاخص مهمی برای تحلیل موفقیت نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه داخلی و بین المللی باشد.

ملت شریف ایران استحضار دارند که جمهوری اسلامی ایران از اوان پیروزی انقلاب تحت تحریم های ناعادلانه شدیدی قرار گرفته و از زمانی که منافقین مزدور فعالیت‌های صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران را برای خوش خدمتی به اربابان خود به عنوان تلاش کشورمان در دستیابی به سلاح هسته ای مطرح نموده اند بر دامنه این تحریم ها نیز اضافه شده است.

از طرف دیگر فروش نفت کشورمان را نیز با محدویت‌هایی مواجه ساختند و این باعث شد تا در پایان سال ۹۱ حدود ۹۰۰ هزار بشکه نفت در روز بفروشیم. از انجائیکه بخش عمده ای از در آمد کشور وابسته به فروش نفت بود، مشکل چندانی در تامین بودجه جاری بوجود نیامد اما در خصوص بودجه عمرانی متناسب با نیازهای اساسی کشور اقداماتی انجام شد.

یکی از وزرای کشورهای همسایه در جلسه ای خصوصی می گفت که یک‌سوم جمهوری اسلامی ایران جمعیت داریم، سه برابر ایران نفت می فروشیم، هیچ تحریم بین المللی نداریم، کلوپی از کشورهای مطرح دنیا هم برای توسعه اقتصادی و ایجاد امنیت می‌خواهند به ما کمک کنند، اما هنوز گرفتار مسائل و مشکلات سیاسی، اقتصادی و امنیتی هستیم. تحلیل ایشان این بود که چتر ولایت و رهبری و تمرکز مدیریتی در ذیل فرماندهی معظم کل قوا باعث ایجاد انظباط اقتصادی شده و همین در آمد اندک با برنامه ریزی به بهترین شیوه هزینه می شود. 

ثبات سیاسی نیز در مرهون اقتدار رهبری است. نظام جمهوری اسلامی ایران از بدو پیروزی انقلاب تاکنون همواره آماج حملات دشمنان سیاسی خارجی بوده که الحمدلله ارتباط مستمر و تبعیت مردم از ولایت کید دشمنان را از بین برده است. مع لاسف با وجود کار شکنیهای خارجی، در پاره ای موارد کارگزاران داخلی نیز دچار لغزشهائی می شوند که در فقدان رهبری می توانند به تشتت و تفرق و در نهایت تضعیف نظام و جامعه منجر شود. 

فتنه ۸۸ و حوادث پس از آن ضایعه‌ای مهم و ضربه‌ای مهلک به نظام بود که با درایت، قاطعیت و رهبری پیامبر گونه مقام معظم رهبری و ارتباط مستمر مردم با ولایت که تجلی آن در خلق حماسه تاریخی ۹ دی بود فتنه را مهار و دشمنان را مأیوس نمود. متأسفانه در یک کارزار انتخاباتی بعضی از سران سیاسی کشور در موضعی متقابل و معارض هم قرار گرفته بودند و چنانچه جامعه بدون رهبر بود قطعاً این اختلافات به بدنه اجتماعی نفوذ می کرد و کشور را در معرض آشوب داخلی قرار می داد. اما اقتدار رهبری و ترسیم مسیر صحیح برای حرکت مردم و مسئولین و تذکر به سران سیاسی برای حرکت در مسیر اصلی انقلاب، مردم و کشور را از یک بحران حتمی نجات دادند. 

همچنین در ماههای پایانی دولت دهم شاهد بودیم که رئیس جمهور وقت و رئیس مجلس بی پروا نسبت به هم موضعگیری تهاجمی داشتند. شکی نیست سران قوا با توجه به موقعیت سیاسی توان بسیج نیروهای هوادار و گروه‌های پیرو را دارند و صف بندی در میان سران سیاسی می تواند منجر به صف بندیهای سیاسی و اجتماعی در بدنه ملت شود و شاهد انشقاق و چند دستگی میان گروههای اجتماعی و سیاسی باشیم که تداوم آن می تواند منجر به تصعیف نظام سیاسی گردد. در چنین شرایطی که سران قوا نسبت به هم زاویه پیدا نمودند، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که ولایتش در جهت خیر و صلاح عموم مسلمین است. با تذکر به سران قوا آنها را از تنش آفرینی بر خورداشت و آنها نیز اطاعت نمودند. در شرایطی که جامعه به علت رقابت ناصواب گروههای سیاسی یا جهت گیریهای تنش آفرین مقامات سیاسی، شاهد التهامات انشقاق آفرین و تضعیف ساز نظام بود، هدایت فاضلانه و مقتدرانه مقام معظم رهبری نوید بخش مسکینه و آرامش در جامعه و امیدواری مردم به اینکه حتی اگر در عالیترین سطوح مملکتی (سران قوا) تنش و تعارضی رخ دهد ولایت مطلقه امر(حفظ الله) کشتی نظام و انقلاب را در میان امواج متلاطم به کفایت و کمال هدایت خواهند نمود و جامعه و مردم از گزند حوادث سیاسی در امان خواهند بود. 

در حوزه امنیت به اذعان غربی‌ها، جمهوری اسلامی ایران امن ترین کشور منطقه است. ثبات و امنیت داخلی را قطعاً بخش از مردم شریف ایران که به کشورهای همسایه سفر نموده اند تایید می نمایند. بی شک این امنیت مرهون وجود با برکت مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا و ساختار سیاسی نظام جمهوری اسلامی ایران می باشد که قوای سه گانه زیر نظر ولایت مطلقه امر و امام امت انجام وظیفه می نمایند. نیروهای نظامی و انتظامی که وظیفه خطیر حراست از مرزها و تامین امنیت شهروندان را در داخل بر عهده دارند، تحت امر فرماندهی معظم کل قوا هستند. از ابتدای پیروزی انقلاب بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران و پس از ایشان رهبر معظم و فرزانه انقلاب نظامیان را از دخالت در سیاست برحذرداشته اند و اجازه ندادند خدای ناکرده نظامیان سلحشور این کشور پیاده نظام گروه‌های سیاسی شوند. در چنین شرایطی حتی اگر اختلاف نظر سیاسی میان مسئولین و گروههای سیاسی رخ دهد به هیچ عنوان دسترسی به نیروهای نظامی و انتظامی ندارند تا آنها را به عنوان ابزاری در خدمت اهداف خود و علیه رقیب استفاده نمایند.

بر عکس در بعضی از کشورهای دنیا -حتی آنها که داعیه دمکراسی دارند- و خصوصاً کشورهای همسایه، دولتمردان واگذاری پست های نظامی و امنیتی را به عنوان امتیازی به هوا داران خود تلقی می نمایند و بجای اینکه نیروی نظامی در خدمت اهداف ملی باشد، ابزاری برای نقد منافع حزبی و گروهی است. در جمهوری اسلامی ایران قوای نظامی و انتظامی با مبانی دینی و ملی زیر نظر ولایت مطلقه امر و بدور از جناح بندیهای سیاسی عمل می کنند و در شرایطی که در جهات اربعه کشور شاهد آشوب و نا امنی هستیم ، الحمدلله در داخل کشور امنیت تا نقطه صفر مرزی برقرار است.

البته باید گفت امنیت صرفاً محصول فعالیت نظامی نیست بلکه در حوزه های اقتصاد و سیاست چنانکه در بالا نیز به اختصار اشاره گردیده وجود با برکت رهبر فرزانه انقلاب و تدابیر ماندگار و تاریخی معظم له موجب شده تا این حوزه ها نیز بجای قشری گری و سیاست زدگی در خدمت عدالت اجتماعی و همبستگی ملی باشد و نتیجه آن ایجاد امنیت همه جانبه و پایدار است. 

بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران نیک می دانستند که ولایت مطلقه فقیه و کارکردهای اثر گذار آن در نظام سیاسی کشورمان خاری در چشم دشمنان است و چتر ولایت ناجی کشور و ملت خواهد بود و بر همین اساس از همان اوایل انقلاب استحکام و آسیب ناپذیری نظام را به پشتیبانی از ولایت فقیه گره زدند و مردم را به رعایت این مهم تذکر دادند. دوراندیشی حضرت امام به حدی بود که سالها پس از طرح این موضوع، فرانسیس فوکویاما نظریه پرداز مشهور آمریکائی اعلام نمود، نظام تشیع مادامی که برد و بال "ولایت" و "شهادت" استوار است، آسیب ناپذیر خواهد بود.

بحمدلله ملت بصیرو آگاه ایران اسلامی همواره پشتیبان ولایت بوده اند و تبعیت و پیروی از ولایت مطلقه فقیه موجب پیشرفت داخلی و عزت بین المللی کشورمان شده است. حال که در آستانه انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی می باشیم برای شکل گیری مجلس نیز باید به این مهم توجه شود. اولاً کاندیداها باید پیروان و حامیان واقعی ولایت مطلقه امر، مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) باشند و در ارائه اهداف و برنامه ها تبعیت کامل از رهبری را به عنوان مسیر صحیح قوه مقننه معرفی نمایند ثانیاً مردم که طعم شیرین پیروی از ولایت را در برهه های حساس و سرنوشت ساز تاریخی چشیده اند نیز به کاندیداهایی رای دهند که مطیع محض ولایت مطلقه فقیه باشند و در ضمن صاحب برنامه های خلاقانه و مبتکرانه برای پیشرفت کشور بر اساس الکوی توسعه اسلامی - ایرانی باشند.