مسلمانان از سیاستهای آل سعود متنفر هستند

گروه سیاسی، جواد جهانگیر زاده نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکار خبر با اشاره به اعتراضات به اقدام آل سعود در به شهادت رساندن شیخ نمر رهبر شیعیان عربستان‌، گفت: آل سعود برای پنهان کردن این جنایت بزرگ که جواب انتقاد را با سر بریدن داد، با ایران قطع رابطه کرد و برخی کشورهای کوچکی چون جیبوتی، بحرین، امارات و سودان در این زمینه با عربستان همراهی کردند.

وی افزود: کشورهای بزرگ دنیا و رسانه های معتبر بین المللی شهادت شیخ نمر و دادن جواب انتقاد با سر بریدن را محکوم کرده و از آل سعود انتقاد کردند.

چهره شاخص فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس در همین زمینه به مواضع آلمان، دانمارک، عمان و برخی دیگر از کشورها در محکومیت اقدام دولت عربستان اشاره کرد و گفت: تحرکات تفرقه افکنانه عربستان از سالها پیش از سوی آل سعود شروع شد که با با حمایت از تروریست های تکفیری در سوریه و عراق نمود بارزی یافت و با حمله و لشکر کشی به یمن و کشتار هزاران یمنی و بخصوص کودکان بیگناه به اوج خود رسید.

جهانگیرزاده با اشاره به نفرت مردم جهان بخصوص مسلمانان و شیعیان و سنی ها از سیاست های وحشی گری عربستان در منطقه گفت: طراز، نفوذ و قدرت عربستان در منطقه و جهان چندان بالا و زیاد نیست که کشور قدرتمندی چون ایران از قطع رابطه با آن ضرر کند. ما معتقدیم که این قطع رابطه ضرری برای ایران ندارد و این خود عربستان و حامیان وی هستند که از این قطع رابطه ضرر می کنند.

وی افزود: مجلس این هفته تعطیل بود و قطعا هفته آینده نمایندگان هم در صحن مجلس در خصوص شهادت شیخ نمر و حواشی پیش آمده در این زمینه موضع خواهند گرفت و هم در کمیسیونهای تخصصی بخصوص در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس این موضوع را بررسی  خواهند کرد.

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مواضع وزارت خارجه در خصوص شهادت شیخ نمر و قطع رابطه عربستان و برخی کشورها با ایران گفت: مجلس از دولت می خواهد سیاست منطقی در این زمینه در پیش بگیرد و منافع ملی را در نظر داشته باشد.

وزارت کشور عربستان روز شنبه شیخ نمر باقر النمر، رهبر شیعیان این کشور را به همرا 46 نفر دیگر اعدام کرد.