حامیان دولت در میان اصلاح طلبان حضور دارند

محسن رهامی رئیس کارگروه تعامل و رایزنی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات عصر امروز (چهارشنبه) در حاشیه مراسم ختم دایی رئیس دولت اصلاحات در جمع خبرنگاران و در پاسخ به خبرنگار فارس درباره ائتلاف اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان اظهار داشت: ستادی که ما در تهران و مجموعه اصلاح‌طلبان زده‌ایم با عنوان مجمع اصلاح‌طلبان و حامیان دولت است.

وی افزود: حامیان دولت در حال حاضر در مجموعه اصلاح‌طلبان حضور دارند و مهم‌ترین حامی دولت آقای محمدرضا عارف است که ریاست شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان را برعهده دارد. بنابراین مجموعا 45 نفر از احزاب مختلف در شورای سیاست‌گذاری انتخابات تهران حضور دارند و تلاش داریم در شهرستان‌ها و استان‌ها ترکیب فقط به اصلاح‌طلبانی که عضو حزب خاصی هستند اختصاص نیابد و هم احزاب اصلاح‌طلب و هم اشخاص موثر در انتخابات آقای روحانی حضور داشته باشند. 

رئیس کارگروه تعامل و رایزنی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: تلاش داریم که خروجی ما در انتخابات آتی شبیه سال 92 باشد بنابراین ما همان روند را با قدرت بیشتر دنبال می‌کنیم.

رهامی در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس مبنی براینکه برخی خبرها حکایت از شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان دارد صحیح است یا خیر؟ گفت: در بین 44 الی 45 نفر نمایندگان احزاب و اشخاص حقیقی در شورای سیاست‌‌گذاری اختلافی وجود ندارد. شاید برخی احزاب بیرون از شورای سیاست‌گذاری این اختلاف را داشته باشند اما این منافات ندارد. در انتخابات شورای شهر سال 92 افرادی لیست دادند این اشکالی ندارد.

رهامی در مورد احتمال رد صلاحیت اصلاح‌طلبان در هیأت نظارت نیز گفت: فکر نمی‌کنم که اصلاح‌طلبان در هیأت نظارت نیز رد صلاحیت شوند. چون محکومیت و مشکلی ندارند اگر این اتفاق بیفتد در چارچوب قانون پیگیری می‌کنند و تاکنون با اعضای شورای نگهبان، هیأت نظارت جلساتی نیز داشته‌ایم.

وی در مورد شایعه رد صلاحیت خود و منتجب‌نیا قائم‌مقام حزب اعتماد ملی، افزود: در مرحله هیأت اجرایی این موارد طبیعی بود اما بنده صلاحیتم تائید شده است. همه دوستان ما به غیر از یکی دو موارد جزئی در مرحله اول تائید صلاحیت شدند.

رئیس کارگروه تعامل و رایزنی شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان خاطرنشان کرد:‌اگر با همین روال قانونی موارد پیش برود اکثر دوستان ما در هیأت نظارت نیز تائید می‌شوند و ما نگرانی خاصی نداریم.

رهامی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه یکی از شروط شورای نگهبان اعلام برائت از فتنه بوده است، آیا شما اعلام برائت می‌کنید یا خیر، گفت: کسانی که مجرم هستند و جرم مرتکب شده‌اند اصلاح‌طلبان نه با آنان همراه هستند و نه همراه خواهند شد. اگر منظورتان کسانی است که در دوران قانونی کاندیدا بوده و در انتخابات بوده‌اند باید بگویم که افرادی که در آن بازه زمانی طبق قانون همکاری و فعالیت داشته‌اند نیازی به برائت ندارند.

وی ادامه داد: کسانی که در زمان قانونی انتخابات برای آقایان موسوی و کروبی ستاد زده است، طبق اعلام صریح شورای نگهبان و سخنگوی این شورا اصلا تخلف حساب نمی‌شود و بعد از اینکه تهران و برخی شهرها شلوغ شد ربطی به اصلاح‌طلبان ندارد. حتی ربطی به سران اصلاح‌طلب ندارد و هر کسی تخلف دارد باید در چارچوب قانون پیگیری شود.

رئیس کارگروه تعامل و رایزنی شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تاکید کرد: کاندیدای اصلاح‌طلبان که در مرحله اول صلاحیت آنان احراز شده است کاملا در چارچوب قانون عمل خواهند کرد.

رهامی در پاسخ به این پرسش که آیا شما اقدامات موسوی و کروبی را تخلف نمی‌دانید، گفت: قوه قضائیه با آنها که تخلف کرده‌اند، برخورد کرده‌ است.

وی در مورد انصراف سیدحسن خمینی نیز گفت: ایشان انصراف نداده‌اند. احراز اجتهاد را فقهای محترم شورای نگهبان است. یکی از راه‌های احراز اجتهاد امتحان دیداری، کتب این بزرگواران و درس‌های خارج از فقه است.