سپاه ایران، عربستان را تهدید کرد

روزنامه "دیلی اکسپرس" انگلیس (Daily Express) در صفحه اینترنتی خود ضمن انعکاس تحولات خاورمیانه، از تهدید عربستان توسط سپاه پاسداران و جنگ جهانی سوم سخن به میان آورده است!

در عنوان این گزارش آمده است: «جنگ جهانی سوم؟ ایران خشمگین تهدید کرد که عربستان را به خاطر اعدام های اخیر، با انتقامی سخت، ویران خواهد کرد.»

اکسپرس نوشت: «سپاه پاسداران تندرو ایران با هشدار به سران سعودی اعلام کرده است که این رژیم "حامی تروریسم" و " ضد اسلامی" را سرنگون خواهد کرد.

پایگاه خبری رهبر عالی ایران آیت الله علی خامنه ای نیز عربستان سعودی را با جلادان گروه بد نام داعش مقایسه کرده است. آقای خامنه ای همچنین گفته است: «خون این شهید مظلوم که به ناحق ریخته شده است، بی شک به زودی اثر خود را نشان خواهد داد و دست انتقام الهی گریبان سیاستمداران سعودی را خواهد گرفت.»

این پایگاه انگلیسی ضمن انتشار ویدئویی از اعتراضات مقابل سفارت عربستان در مشهد، آن را با تسخیر لانه جاسوسی مقایسه کرده و از تسخیر لانه جاسوسی با عنوان بحران گروگان گیری در سال 1979 یاد می کند.

این پایگاه انگلیسی با انتشار این فیلم می نویسد: «تصاویر منتشر شده، جمعیت معترضان را در حال فریاد کشیدن خارج از سفارت عربستان نشان می داد و آتش محدودی در سفارت برافروخته شده بود. لوازم داخل اتاق در سفارت شکسته شده و در سطح زمین پخش شده بود. این صحنه ها، شباهت قابل توجهی به بحران گروگان گیری در سال 1979 داشت که در آن 52 آمریکایی پس از حمله دانشجویان ایرانی به سفارت آمریکا برای مدت 444 روز زندانی شدند.»

 

در ادامه این گزارش با اشاره به اتفاقات اخیر و گسترش تنش ها میان ایران و عربستان آمده است: «به نظر می رسد پس از این، هر گونه امیدی برای بهبود روابط دو کشور با تکیه بر مبارزه با دشمن مشترک یعنی داعش، از بین رفته باشد.»