ابراهیم آقامحمدی نماینده مردم خرم‌آباد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به قطع روابط دیپلماتیک چند کشور کوچک حاشیه خلیج‌فارس، اظهار داشت: عربستان با بهانه کردن تجمع مقابل سفارت و کنسولگری خود در ایران قصد لاپوشانی جنایت عظیم قتل شیخ نمر را دارد، این کشور با قطع روابط دیپلماتیک قصد فرار رو به جلو و مظلوم‌نمایی در عرصه جهانی را دارد، در صورتی که این ایران است که باید به خاطر اقدامات وحشیانه عربستان با این کشور قطع رابطه می‌کرد.

وی افزود: کشورهایی که با خواست عربستان طی چند روز گذشته با ایران قطع رابطه کرده‌اند در معادلات جهانی عددی محسوب نمی‌شوند و همه آنها تحت‌الحمایه و به نوعی مستعمره عربستان هستند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه دولت نباید با دیپلماسی منفعلانه مقابل عربستان برخورد کند چرا که نتیجه آن گستاخی روزافزون این کشور خواهد شد، تصریح کرد: جنایت عربستان در به شهادت رساندن یک عالم دینی و شخصیت شناخته‌شده جهان اسلام و یک مجتهد، یک جنایت عادی نیست، آن هم به بهانه اینکه شهید شیخ نمر چند کلمه از ظلم و ستم آل‌سعود سخن گفته است، آل‌سعود خانواده‌ای است که بر سرنوشت ملت عربستان حاکم شدند، و نفس آنها را گرفتند و نفت این مردم را برای عیاشی خانواده سلطنتی خود غارت می‌کنند.

وی ادامه داد: شهید شیخ نمر کسی است که نه لشکری داشته، نه اقدام مخربی انجام داده و نه سلاحی به دست گرفته، بلکه یک عالم منبری بوده که امر به معروف و نهی از منکر می‌کرده است، اما رژیم دیکتاتور و قرون وسطایی عربستان این عالم را به شهادت می‌رساند، عربستان از کشورهای نادری است که مردمش در انتخاب مسئولانش یا در ساختار حاکمیتش هیچ‌گونه نقشی ندارند و از حقوق اولیه خودشان هم برخوردار نیستند.

آقامحمدی تصریح کرد: عربستان یک رژیم وحشی و دیکتاتوری است که جنایت به شهادت رساندن شیخ نمر را مرتکب شده است، ولی برای اینکه ابعاد آن برای جهانیان روشن نشود، دست به شلوغ‌کاری می‌زند تا بتواند جنایت خود را مخفی کند.

وی یادآور شد: عربستان امروز به مهد پرورش تروریست‌ها تبدیل شده است، تروریست‌های دست‌پروده وهابیت همانند داعش در کشورهای منطقه مانند عراق و سوریه جنایت می‌کنند، از طرفی خود عربستان مستقیم به جنگ علیه یمن ورود کرده است و به عنوان دومین رژیم کودک‌کش جهان بعد از اشغالگران قدس، در یمن جنایت می‌کند.

آقامحمدی در پایان خاطرنشان کرد: عربستان می‌خواهد با ایجاد سر و صدا، جنایاتش در کشورهای منطقه را بپوشاند تا افکار عمومی از این جنایات غافل شود.

انتهای پیام/