سیدمهدی هاشمی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر برابری همه داوطلبین انتخابات در برابر قانون گفت: اگر یک فرد یا افرادی با شعار قانون‌گرایی در عرصه حضور پیدا کنند اما عملکرد غیرقانونی داشته باشند و انتظارات بیجا داشته باشند، طبیعی است که اینگونه افراد رفتارهای آنها قابل پذیرش نیست.

وی افزود: از ابتدای انقلاب تاکنون چه در دوره امام خمینی(ره) و چه در دوره رهبر معظم انقلاب اجازه خاصه‌خوری و خاصه‌خرجی به کسی داده نشده و افراد باید تلاش کنند تا از مسیر صحیح در انتخابات حضور پیدا کنند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس اظهار داشت: مجموعه شورای نگهبان تا به امروز کار خود را به درستی و براساس برنامه و قانون پیش برده و نشان داده که فضاسازی و فشارهای وارده مبنی بر اعطای امتیاز به افراد یا خانواده خاصی نتوانسته آنها را تحت تأثیر قرار دهد.

هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: آنچه که باید در اینجا اشاره کرد این است که احتمال این وجود دارد که بیگانگان همواره درصدد باشند تا از خارج و داخل فشارهایی را در بحث تأیید صلاحیت‌ها و انتخابات وارد کنند و انتظار می‌رود شورای نگهبان کار را به درستی به پیش برده و اجازه بهانه‌گیری و بهانه‌جویی به کسی ندهد.