خواهر فاسد شاه بالاخره کجا مرد؟
 اشرف پهلوی، شرف پهلوی خواهر فاسد شاه مخلوع ایران در سن 96سالگی در شهر مونت کارلو فرانسه مرد.

گرچه هنوز محل مرگ اشرف مشخص نشده است، برخی رسانه ها از جمله بی بی سی ابتدا مرگ خواهر شاه معدوم را آمریکا اعلام کرده بودند.

او در کودتای آمریکایی ٢٨ مرداد دست داشت و علاوه بر فساد اخلاقی و مالی مشهور به قاچاق مواد مخدر بود و در سال ۱۹۶۰ به اتهام قاچاق هروئین به ارزش ۲ میلیون دلار در فرودگاه ژنو بازداشت شد.

در خاطرات اسدالله علم، وزیر دربار شاهنشاهی آمده که ارتشبد فتح الله مین باشیان، در جلسه‌ای با وزیر دارایی پیشنهاد داده بوده که کمک مالی که به افسران ارتش می‌شده تا برای مداواهای خاص به خارج بروند افزایش یابد و در بحث بر سر این قضیه گفته بوده: "این کار اگر با هزینه‌های فسق و فجور والاحضرت اشرف (خواهرشاه) مقایسه شود مثل قطره‌ای در اقیانوس است”.

برهمین اساس، رسانه های غربی بخصوص آمریکایی ها به نوحه سرایی برای مرگ خواهر فاسد و خائن شاه معدوم پرداخته اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در این زمینه نوشت اشرف پهلوی بعد از فرار از ایران، در راه نیویورک و مونت کارلو در رفت و آمد بوده است. به طوری که مطبوعاتی فرانسوی از او به عنوان پلنگ سیاه یاد می کنند.

نیویورک تایمز از رابرت آرمائو مشاور اشرف در نیویورک می نویسد: دلیل مرگ او کهولت سن بوده و در بستر خواب مرده است.

وی نام محل مرگ اشرف پهلوی را فاش نکرد.

نیویورک تایمز نوشت که بر اساس پیشینه مخفیانه داخلی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، اشرف پهلوی نقش اساسی در کودتای نظامی آمریکایی ــ انگلیسی علیه "محمد مصدق" نخست وزیر ایران و بازگرداندن محمد رضا پهلوی به قدرت ایفا کرده است.