دولت "شرکت سهامی" کار دست صاحبانش داد!

گروه سیاسی- هرچند تعدادی از هواداران خوشبین دولت کمی طول کشید تا به این تحلیل ابتدا عجولانه ایمان بیاورند اما حالا پس از بیش از 2 سال مشخص شده است حسن روحانی که از همان ابتدا با سبد رای اصلاح طلبان و اشتباهات پاره ای از اصولگرایان توانست به ریاست جمهوری برسد تصمیم گرفت همان ترتیب را در چینش کابینه هم بکار بگیرد و از آنجایی که منطقاً از پشتوانه مستقل اجتماعی بی بهره بود تصمیم گرفت. سمت های بالای دولتی را میان جناح های کشور تقسیم کند و در نهایت بر این اختراع سیاسی نام اعتدال بگذارد.

به گزارش افکارخبر، طبیعتاً جریان های سیاسی نسبت به میزان نفوذی که داشتند سهم بیشتری هم از کلیددار پاستور دریافت کردند. 

 حالا همین شرکت سهامی برای دولت منجر به دردسر شده است. پس از جریان حمله به سفارت عربستان که در پی اهمال کاری های دولت در سیاست خارجی و ارتباط با کشورهای منطقه و در نتیجه تجری تعدادی از آنان رقم خورد. مسئولین دولتی به دنبال شخصی می گشتند که بتوانند تقصیرها را گردن وی بیندازند. 

در این میان و پس از گذشت چند روز سخنگوی وزارت کشور به تلویزیون آمد و برای انکه نشان بدهد تا چه اندازه در پیگیری موضوع جدی است گفت معاون امنیتی استانداری تهران به دلیل اهماتل در قضیه سفارت برکنار شده است! 

کمتر از یک روز بعد معاون امنیتی استانداری تهران یعنی صفرعلی براتلو مصاحبه ای کرد و گفت: سخنگوی وزارت کشور دروغ می گوید و دلیلم هم این است که از مدتی پیش می گفتند باید سمت من تغییر کند. مدت ها پیش از حمله به سفارت!

هنوز جنجال های مصاحبه براتلو که در آن سخنگو و قائم مقام وزیر کشور را متهم به دروغگویی کرده بود خاتمه نیافته بود که حسینعلی امیری در مصاحبه ای با خبرگزاری فارس ضمن تایید ضمنی اظهارات براتلو گفت. احتمالاً استاندار وی را در جریان تغییرش قرار نداده است!

این عقب نشینی آشکار تنها به این دلیل مورد پذیرش افکار عمومی قرار می گیرد که وجود تناقضات آشکار درون دولت روحانی از حد و مرز طبیعی آن گذشته است. دولتی که وانمود می کند برنامه هایش را طبق قرار اولیه به سرانجام  می رساند اما آنچه در عمل مشاهده می شود عقب نشینی های پی در پی در حوزه های داخلی و خارجی و شعارهای پر طمطراق در رسانه ها است.