دکتر حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت دولت یازدهم با انتشار تصویری از خودش در صفحه شخصی اینستاگرامش نوشت:

 

در سفر لبنان از بیمارستان شیخ راغب حرب در منطقه نبطیه (جنوب لبنان) بازدید کردم. بیمارستانی متعلق به هلال احمر با فضایی آرام، حاصل روابط دلنشین انسانی و حضور پزشکانی دلسوز که جمعی از ایشان در دانشگاه‌های ایران تحصیل کرده بودند.

هنگام گفت‌وگو با همکاران، صحبت از کودکی سه ساله شد. مشکل بینایی داشت، یک چشمش عمل شده و آن روز برای عمل چشم دوم بستری شده بود. یکی از پزشکان پیشنهاد داد حالا که این‌جا هستید، عمل جراحی این کودک با شما. روز جمعه بود و به یاد جمعه‌هایی که به اتاق عمل می‌روم، مشتاقانه پذیرفتم.

 

جراحی وزیر بهداشت در لبنان + عکس

 

پیشنهاد دوم هم انجام یک عمل کاتاراکت بود که ابتدا انجام شد. در حقیقت آنها می‌خواستند از نزدیک روش‌های جراحی در ایران را مشاهده کنند. به بالین کودک رفتم؛ نامش " آیه حسن فرهات" بود؛ هنگامی که با میکروسکوپ وضعیت چشمش را بررسی کردم، متوجه شدم نه تنها احتیاجی به عمل ندارد، بلکه اگر عمل انجام شود، چشم کودک دچار تنبلی شده و تطابقش را نیز از دست می‌دهد.

خدای مهربان را سپاس گفتم و احساس کردم آمدنم به این بیمارستان، آن هم در شرایط فعلی جنوب لبنان، بی حکمت نبوده است.

لحظه لحظه این دیدار پر بود از اشتیاق پزشکان جوان برای آموختن روش‌های جدید و آشنا شدن با تجربیات پزشکان ایرانی. هنگام خداحافظی به آنها قول دادم زمینه آموزش و حضورشان در ایران برای خدمت به مردم مظلوم لبنان را فراهم خواهم کرد.

جنوب لبنان را با این آرزو ترک کردم که پیش بینی امام خمینی(ره) در مورد دشمنان این مردم مظلوم هر چه زودتر محقق شود.