توصیه نیویورک تایمز به کاخ سفید درباره برجام

 نیویورک تایمز در گزارش خود می نویسد: ایالات متحده باید تحریم های ایران را لغو کند یا اینکه تحریم های جدیدی را علیه ایران وضع کند؟ پاسخ کوتاه به این پرسش این است که دولت اوباما باید هر دو کار را انجام بدهد.

این روزنامه آمریکایی در ادامه می نویسد: تحریم هایی که به ایران وعده داده شده بود در صورت اجرای برجام برچیده می شوند با آغاز اجرای توافق هسته ای باید برچیده شوند و زمان لغو این تحریم ها ممکن است خیلی زود یعنی هفته آینده باشد.

به نوشته این روزنامه، دولت اوباما اکنون آگاهانه به دنبال اعمال تحریم های جدید جداگانه در پاسخ به آزمایش های موشکی جدید ایران است که گفته می شود قطعنامه سازمان ملل را نقض می کند.

در این میان منتقدان توافق هسته ای ایران می گویند که آزمایش های موشکی ایران ثابت می کند که ایران توافق هسته ای را نقض کرده است.

نیویورک تایمز در ادامه می نویسد: نباید اینطور تصور شود که آزمایش های موشکی ایران بدون پاسخ بماند. ایران در حال توسعه برد و امکانات حمل و نقل موشک های بالستیک خود است و قصد دارد که تولید آنها را افزایش دهد. اما نکته ای که بیش از هر چیز موجب نگرانی است همکاری ایران با کره شمالی است.

این روزنامه به کاخ سفید توصیه می کند برای آنکه از تهدید موشکی ایران خلاص شود باید تحریم هایی را در این حوزه علیه ایران اعمال کند.