پاسخ شهادت شیخ نمر را در خاک عربستان خواهیم داد!

شیخ اکرم الکعبی» دبیرکل گروه «حرکه‌ النجبای» عراق در نشست خبری با موضوع «وضعیت میدانی سوریه و عراق» که امروز سه شنبه در خبرگزاری فارس برگزار شد، با بیان اینکه آمدیم تا گزارشی از عملکرد مقاومت در سوریه و عراق به مراجع ارائه دهیم، گفت: در حقیقت هدف اصلی این سفر در جریان قرار دادن مراجع از آخرین تحولات میدانی است. به ویژه اینکه النجبا یکی از گردان‌های ‌اصلی مقاومت در عراق و سوریه است و نقش مهمی در عملیاتها ایفا می‌کند.

وی افزود: این جنبش‌ خسارات بزرگی به دشمن وارد کرده و از زمان اشغال عراق توسط آمریکا حدود 7 هزار عملیات علیه اشغالگران داشته که هدف قرار دادن خودروهای آنها و هدف قرار دادن مستقیم نیروهای آمریکایی را شامل می‌شود.

دبیر کل جنبش النجبا با ذکر این نکته که پس از اشغال آمریکا، این جنبش نقش برجسته‌ای در رویارویی با عناصر داعش داشته و پیروزی‌های بزرگی را در صحنه‌های عراق رقم زده است، اظهار داشت: جنبش النجبا همواره جزئی از محور مقاومت و عدالت و مبارزه با استکبار بوده است.

الکعبی در پاسخ به سوالی در خصوص موضع این جنبش در اعدام شیخ نمر نیز گفت: هر آنچه امروزه آل سعود انجام می‌دهد دلیلی بر شکست آنها در سوریه و یمن است. رژیم آل‌سعود از همان ابتدا توسط انگلیس تاسیس شد و بر پایه جنایت و خون و کشتار پایه‌گذاری شده است. جنایات آل‌سعود بیشمار است. آنها مکه را محاصره کرده و باعث کشته شدن اهالی آن شدند و قبایل آنها را از بین بردند و امروز جنایات آنها با اعدام شیخ نمر تکمیل شده و خون وی دامن آل سعود را خواهد گرفت و زوال آنها را در برخواهد داشت.

وی با اشاره به پاسخ این جنبش به جنایت عربستان در اعدام شیخ نمر اظهار داشت: پاسخ به این جنایت در خود عربستان خواهد بود و ما به آنچه می‌گوییم قادر هستیم. 

دبیر کل جنبش النجبا همچنین در خصوص موضع این جنبش نسبت به حضور نیروهای ترکیه در شمال عراق نیز گفت: به بازیچه اسرائیل در ترکیه که همان دولت اخوان است می‌گوییم که نقض حاکمیت عراق را بی‌پاسخ نخواهیم گذشت.

الکعبی همچنین با اشاره به دستور اطلاعاتی که از سوی عربستان به نیجریه برای حمله به شیعیان این کشور صادر شد، اظهار داشت: این موضوع به دلیل ناراحتی آل سعود از شکست یمن است. یک سوم ارتش عربستان در یمن نابود شده و سایر گروه‌های وابسته به آن نظیر «احرار الشام» و «النصره» نیز دچار شکست‌های زیادی شده‌اند.

وی با ذکر این نکته که امروز عراق تبدیل به یک قدرت استراتژیک شده است افزود: نیروهای حشد شعبی این قدرت را شکل داده‌اند.

دبیر کل جنبش النجبا با ذکر این نکته که این جریان از گروه‌های مقاومتی است که در زمان اشغال عراق توسط آمریکا شکل گرفت و با اشغالگران جنگید، افزود: ما جزو گروه‌هایی بودیم که آمریکا را مجبور به توافقنامه خروج از عراق کردیم و زمانیکه وعده می‌دهیم که پاسخ عربستان و ترکیه را می‌‌دهیم از همان جایگاهی است که ارباب آنها را در عراق به ذلت کشاند. تروریست‌هایی که امروز می‌جنگند جز پیکار جویان استکبار جهانی نیستند.

الکعبی با اشاره به توانمندی نیروهای حشد شعبی نیز گفت: آنها کارخانه‌هایی دارند که اسلحه خود را تامین می‌کنند. روش آنها در مبارزه با تروریسم هم روش خاص خودشان است.

وی در پاسخ به این سوال که پاسخ النجبا چگونه خواهد بود نیز گفت: پاسخ ما نظامی و در داخل عربستان است، اما جزئیات پاسخ را به دلیل مسائل امنیتی ذکر نمی‌کنم.

دبیر کل جنبش النجبا در معرفی این جنبش گفت: هر گروهی ویژگی‌های خاص خود را دارد. حشد شعبی از شماری از گردان‌ها تشکیل شده که عملیات‌ها به شکل متحد را دنبال می‌کنند. النجبا 2 لشکر را در اختیار دارد و فعالیت می‌کند. ما از همان دوران اشغال عراق در لیست سیاه قرار گرفته و از اینکه علیه ما اقدام کنند ترسی نداریم. ما در محور مقاومت هستیم.

الکعبی همچنین به جنایات آل سعود اشاره کرده و افزود: جنایات آل‌سعود بسیار زیاد است که در عراق، سوریه و نیجریه را شامل می‌شود. بسیاری از کمک‌ها به تروریست‌ها از طریق عربستان می‌آید، حتی موشک‌های «تاو» آمریکایی از عربستان می‌آید؛ همچنین بسیاری از خودروهای داعش از سعودی می‌آید. حتی با یک عملیات کوچک جواب جنایات عربستان را خواهیم داد. عربستان به نیابت آمریکا و در راستای طرح‌های آمریکا در منطقه فعالیت‌ می‌کند.

وی درباره اقدامات النجبا در سوریه نیز گفت: جنبش النجبا یک حرکت مقاومت است که علاوه بر 2 لشکر در عراق، یک لشکر را نیز در سوریه مدیریت می‌کند. این جنبش علاوه بر امور نظامی موسسات فرهنگی و اجتماعی دارد. این فعالیت‌ها در همه شهرهای عراق انجام می‌گیرد.

دبیر کل جنبش النجبا ادامه داد: شاخه نظامی جنبش در عراق و سوریه لشکرهای مختلفی را مدیریت می‌کند. یکی از آنها لشکر شماره 30 است که اغلب آنها اهل سنت هستند. در عراق لشکر 30 و لشکر 12 فعال هستند که هر کدام 3 هزار نفر نیرو دارند. در سوریه هم لشکر عمار یاسر است که در منطقه حرم حضرت زینب فعالیت دارد و با حزب‌الله کار می‌کند.

الکعبی افزود: آزادسازی مسیر حماه - حلب از اقدامات این جنبش است. جنبش النجبا در عملیات شکست حصر فوعه- کفریا ایفای نقش کرده که از 9 ماه پیش کاملاً تحت محاصره بوده‌اند. آب و برق آنها قطع بوده و در یک محاصره وحشیانه قرار داشتند. در آنجا کودکان و زنان کشته می‌شوند و به دلیل بیماری و نبود دارو از بین می‌روند. البته از طریق بالگرد به آنها کمک می‌شود که گاهی به دست تروریست‌ها می‌افتد.

وی با بیان اینکه از بدو تهاجم داعش به عراق، جنبش النجبا با هماهنگی نخست‌وزیر عراق وارد میدان شد و کمربندی شمال را تامین کرد، اظهار داشت: پس از تشکیل حشد شعبی، 9 خط ممانعت در شهرهای عراق ایجاد کردیم تا با نیروهای مهاجم بجنگیم. پس از تامین امنیت، عملیات‌های گسترده‌ای برای آزادسازی عراق انجام گرفت. عملیات‌های ما بسیار زیاد است که عملیات‌های کمربندی شمال بغداد،‌ گرمه، سامرا، فلوجه و بیجی را شامل می‌شود. در اطراف سامرا تروریست‌ها با استفاده از خمپاره و موشک شهر را تهدید می‌کردند که این مناطق را پاکسازی کردیم.

دبیر کل جنبش النجبا با اشاره به توقف عملیات حشد شعبی در موصل به دلیل سنگ‌اندازی‌های آمریکا، اظهار داشت: آمریکا پافشاری دارد که نوعی توازن بین داعش و حشد شعبی ایجاد کند. آنها چندین بار مواضع ارتش و حشد شعبی را هدف قرار داده‌اند.

الکعبی در بخش دیگری از سخنان خود با ذکر این نکته که برخی سیاسیون عراقی و آمریکایی که ما آنها را سیاسیون داعش می‌نامیم نیز دم از تجزیه عراق می‌زنند، یادآور شد: تجزیه عراق برای همه عراقی‌ها از جمله سنی‌ها و کردها خطرناک است. آمریکا در اردبیل با افراد و گروه‌هایی از جمله بارزانی و برخی سرکردگان داعش و بعثی‌های نقشبیندیه مذاکره می‌کند تا بحث تجزیه عراق را دنبال کند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا گروه‌هایی که در عراق باید بجنگند الان در سوریه هستند، نیز گفت: عراق و سوریه یک جبهه واحد و یکپارچه هستند و حضور ما در سوریه حتی پیش از ورود داعش در عراق باعث تاخیر در ورود به عراق شد. اگر هر کشور دیگری جای سوریه بود در عرض چند روز در مقابل داعش فرو می‌پاشید، اما ما مقاومت کردیم. در ادامه، پس از توطئه‌های سیاستمداران شمال عراق، داعش به این منطقه آمد و ما امروز هم در سوریه و هم در عراق می‌جنگیم.