مسابقه پوپولیسم در ایران از امیر مهدی ژوله تا علی اکبر ولایتی!

گروه سیاسی - خُب آقایان و خانم ها مسابقه بر سر طنازی با کلمه "جیبوتی" هم ظاهراً دیگر تمام شد. در مدت این چند روز تا توانستیم مساحت و تعداد جمعیت کشور "جیبوتی" را به سخره گرفتیم و در این کار احتمالاً گوی سبقت را در جهان از همه کشورها ربودیم. یعنی احتمالاً تاکنون مردم هیچ کشوری نام، جمعیت و مساحت کشور دیگری را اینقدر دستخوش طنازی های بامزه شان قرارنداده اند. آن هم کشوری که نه با ما سر جنگ دارد و نه حتی وقتی این شایعات آغاز شد هنوز رابطه اش را با جمهوری اسلامی ایران واقعاً قطع کرده بود. 

به گزارش افکار خبر ، جُک های تلگرامی پُر غرور و نخوتمان در این چند روز چنان فضای مجازی را در نوردید که گویی ما به عنوان بزرگترین، وسیعترین و پرجمعیت ترین! کشور جهان حق داریم یک کشور کوچک را به دلیل آنکه تنها 800 هزار نفر جمعیت دارد مورد تمسخر قرار دهیم یا اینکه یک کشور و مردمانش را به این دلیل که تنها 23 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و در شرق قاره آفریقا است تحقیر کنیم و یادمان برود این ما بودیم که داعیه حمایت از مستضعفان جهان را داشتیم و ما بودیم که امام خمینی (س) 36 سال پیش یادمان داد که کشورها نه به دلیل وسعت و عظمت ظاهریشان که به دلیل استضعاف و محرومیتشان باید مورد توجه قرار بگیرند و این انقلاب فقط قرار نیست در خیابان های تهران و اصفهان و اهواز جاری بشود که قرار بود صادر کنیم به همه جهان اسلام و حتی جیبوتی!

بله همین جیبوتی که 94 درصد جمعیتش مسلمانند.همین جیبوتی که مستعمره فرانسه بوده و مردمش هم تا بخواهی مستضعف و شاید از سر همین استضعاف باشد که رئیسش مجبور است فرمان شاه ظالم سعودی را بخواند و دل او را به بهای سیرکردن شکم مردمانش خوش کند.

 

از امیر مهدی ژوله که به هر وسیله‌ای چنگ زد و هر کنایه جنسی و غیر جنسی را خرج کرد تا مخاطب را بخنداند انتظاری نیست اما آقای دکتر علی اکبر ولایتی نَفَس به نَفَس امام (س) نشسته و درباره حفظ حرمت مستضعفان از ایشان شنیده. مشاور عالی رهبری است. سال ها در عالیترین سطح دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران قرار داشته. او قاعدتاً امروز باید در جایگاهی نشسته باشد که مثلاً و بلاتشبیه کسینجر در آمریکا نشسته. باید تئوری پردازی کند، اتاق های فکر را اداره کند نه اینکه در اینستاگرامش یک عکس بگذارد که آقا من جیبوتی! را پیدا کردم انصافاً خیلی کشور کوچک و حقیری است!!!