حواسمان باشد مجلس اپوزیسیون نظام نشود

محمدصالح جوکار، با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس و با یادآوری سخنان اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به مقوله نفوذ در انتخابات، اظهار داشت: بیانات اخیر مقام معظم رهبری دارای چند بعد بوده که یکی از آنها دعوت به حضور مردم در انتخابات و مشارکت حداکثری بوده است و این تاکید ایشان نشان می‌دهد که آرای مردم پشتوانه محکمی برای بقای انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب در سخنان اخیر خود همگان را به اهمیت جایگاه مجلس و چگونگی مواضع آن توجه دادند و با مقایسه‌ای که با مجلسی در دوره‌های گذشته و همسویی مواضع آن با دشمن انجام دادند، مجلس نهم را در زمینه مواضع ضد استکباری خود، تائید فرمودند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به ضرورت توجه به راه دستیابی به مجلسی که پشتوانه نظام باشد و نه تضعیف‌کننده آن، گفت: چنین مجلسی باید بتواند در راستای احقاق حقوق مردم، در یک شرایط آرامش و امنیت این حقوق را تضمین کند و به سمتی حرکت نکنیم که مجلس تبدیل به اپوزیسیون نظام شود.

جوکار تصریح کرد: برای پرهیز از شکل‌گیری چنین مجلسی باید به خواسته‌ها و مطالبات حقیقی مردم توجه شود و مدام نسبت به هوشیارسازی فضای عمومی جامعه و آرایی که به صندوق ریخته می‌شود، پرداخته شود.

وی تاکید کرد: قطعاً مردم متدین و انقلابی ما در راستای منویات مقام معظم رهبری حرکت خواهند کرد و ما مجلس دهم را یک مجلس پرشور با مواضع ضد ظلم و ضد استکباری می‌دانیم و مجلسی خواهد بود که بتواند در راستای تحقق خواسته‌های مشروع ملت ایران قدم بردارد و پشتیبان این خواسته‌ها باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ساز و کاری که برای انتخابات مجلس در قالب هیات‌های اجرایی، هیات‌های نظارت و شورای نگهبان در نظر گرفته شده، در راستای این است که افرادی نامزد شوند که بتوانند در راستای تحقق اهداف و آرمان‌های نظام گام بردارند و از لحاظ حقوقی و قانونی، جایگاه مردم را به خوبی درک کنند و منافع حزبی و گروهی را ملاک قرار ندهند.

جوکار با تاکید بر لزوم توجه هیات‌های اجرایی و هیات‌های نظارت نسبت به این شاخص‌ها در بررسی صلاحیت‌ها، اظهار داشت: کسانی باید وارد رقابت انتخاباتی شوند که چارچوب‌های نظام را قبول داشته باشند و به گونه‌ای نباشد که در مجلس نظام جمهوری اسلامی حضور یابند و بعد به گونه‌ای عمل کنند که انگار نظام را قبول ندارند.

وی با بیان اینکه برای پرهیز از چنین خطراتی، رأی مردم تعیین‌کننده است، گفت: باید فضا به گونه‌ای برای مردم فراهم شود که افرادی را انتخاب کنند که خدمتگزار، کم‌توقع و دور از تشریفات باشند و برای مردم وقت بگذارند. نسبت به کار خود علاقه‌مند و با انگیزه باشند و از بودن در میان مردم، قلباً احساس رضایت کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: فهرست‌های انتخاباتی نیز قاعدتاً باید بر اساس این قرائن و قواعد بسته شود و مردم نیز در رأی به فهرست‌ها باید به این ویژگی‌ها و شاخص‌ها توجه کنند.