به نقل از شبکه تلویزیونی فاکس نیوز، دانکان هانتر عضو جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت کالیفرنیا در گفتگو با این شبکه درباره ماجرای شناورهای آمریکایی نزدیک جزیره فارسی ایران گفت:« اینکه اصلا چنین اتفاقی رخ بدهد ، تعجب آور است یعنی اینکه آنها (ایران) برای ایالات متحده دردسر ساز شوند. با برداشته شدن تحریمها نیز یکصد میلیارد دلار در اختیار آنها قرار می گیرد. آنها با اینگونه اقدامات پاسخ اقدام ما را در رفع تحریمها می دهند. این اتفاق در زمان مسئولیت دولتی در امریکا رخ می دهد که هیچ سیاست خارجی ندارد. ما در حال حاضر در منطقه خاورمیانه (غرب آسیا) به ببر کاغذی تبدیل شده ایم. این وضع برای ایالات متحده تاسف آور است.»
 
وی افزود آمریکا هرگز نبایستی در این موقعیت قرار می گرفت. آیا قابل تصور است که در دوره ریاست جمهوری فردی متفاوت از رئیس جمهور کنونی امریکا از قبیل جرج بوش و رونالد ریگان روسای جمهور پیشین آمریکا ، ایران چنین کاری انجام می داد؟ خیر زیرا ایران می دانست که باید پاسخگو می بود. اما درباره مسئله اخیر، هیچ عواقبی متوجه ایران نخواهد بود و حتی پیامدهای مثبت متوجه ایران خواهد بود بطوریکه رئیس جمهور اوباما با رفع تحریمهای ایران به این کشور پاداش می دهد و به این کشور اجازه می دهد تسلیحات هسته ای داشته باشد. حتی اگر ملوانهای آمریکایی در منطقه سرگرم جاسوسی از ایران بودند ، مگر این کار چه اشکالی دارد؟ ایران رژیمی دارد که حامی تروریسم است . چرا نباید درباره این رژیم جاسوسی کرد؟ چرا نباید مردم امریکا بدانند که ایران به دنبال چیست؟ چرا اسرائیل نباید بداند که ایران مشغول چه کاری است؟ »
وی در ادامه افزود:« نباید اجازه داد ایران به تسلیحات هسته ای دست پیدا کند. نباید اجازه داد تروریستها در خاک آمریکا حمله ای انجام بدهند. باید برای شکست دادن گروه (تکفیری-صهیونیستی) داعش اقدام کرد. این مسئله بسیار حائز اهمیت است.»
 
وی گفت:« دنیا براساس اصل قدرت می چرخد. اگر شما قدرت داشته باشید دیگران به شما احترام می گذارند و به حرف شما گوش می کنند. اما حالا ایالات متحده در آن منطقه از جهان(غرب آسیا) قدرت ندارد. رئیس جمهور اوباما از خط قرمزهای خودش (درباره سوریه) عقب نشینی کرد. خط قرمزها به صورت مرتب جابجا می شود.
 
اوباما حاضر نیست با آنها (ایران) مقابله کند. باید با آنها (ایران) به صورت مستقیم مواجه شد. باید با مشت بر صورت آنها کوبید. باید به آنها فهماند که ایالات متحده اجازه نمی دهد خبرنگار آمریکایی را زندانی کند یا ملوانهای امریکایی را در خلیج فارس بازداشت کند و اگر این کارها را انجام بدهد با مشت به صورت آن خواهیم کوبید. تردیدی نیست که این اقدام ایران، اقدامی تحریک کننده بوده است . البته این اقدام درمقایسه با دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای مسئله ای بسیار کوچک است. این مسئله درمقایسه با دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای از نظر شدت بحران از درجه سه یا چهار درمقایسه با سلاح هسته ای قراردارد که در درجه ده است.»