نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب  ١٠ نفر نظامی امریکایی را که با دو فروند قایق به صورت غیر مجاز وارد ابهای ایران در خلیج فارس شده بودند بازداشت کرد .

بنابراعلام روابط عمومی نیروی دریایی سپاه در هنگام توقیف این شناورها ، ناوگروه هواپیما بر "ترومن" امریکا در جنوب شرقی جزیره فارسی و در آب های بین المللی نزدیک محل توقیف شناور حضور داشته است . همچنین نیروی دریایی سپاه اعلام کرده است در زمان توقیف شناورهای رزمی امریکایی ، ناوگروه هواپیمابر "شارل دوگل "فرانسه نیز در شمال شرقی جزیره فارسی در آب های بین المللی در حال گشت زنی بوده است .

 

مشت آهنین

 

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه یادآور شده است : سرنشینان شناورهای (مسلح) امریکایی شامل 9 مرد و یک زن با برخورد اسلامی رزمندگان منطقه دوم دریایی سپاه در سلامت کامل در محل مناسبی مستقر شده‌اند.   

شناورهای مسلح آمریکایی در حالی وارد آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در "جزیره فارسی" شدند که این مطرح می‌شود  که آیا این اقدام با تنش‌های اخیر "تهران-ریاض" مرتبط است؟  

**رژیم سعودی باید بهای پشتیبانی آمریکا را بپردازد؟!

به نظر می‌رسد همانطور که "دونالد ترامپ" نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفته بود: ما از ریاض حمایت می‌کنیم و اگر این کار را انجام دهیم آن ها باید بهای این پشتیبانی را بپردازند " رژیم سعودی مبلغی را به آمریکایی ها پرداخت کرده تا شناورهای خود را به منطقه گسیل و ضد جمهوری اسلامی ایران و آب های سرزمینی کشورمان استفاده کنند (که البته پس از رها سازی سربازان آمریکایی در آب های بین المللی فرمانده آن ها عذر خواهی کرد).

اما همانطور که امنیت "خلیج فارس"  و "تنگه هرمز"  بر عهده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده ، هر شناوری باید از قانون جمهوری اسلامی ایران تبعیت کند و اگر این کار را انجام ندهد با شناور خاطی برخورد جدی خواهد شد.

 

مشت آهنین

 

"جب بوش"، نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، گفت سیاست  "باراک اوباما"، رئیس جمهور آمریکا، در قبال ایران ضعیف و تحقیر آمیز است.  جب بوش با اشاره به بازداشت ۱۰ تفنگدار آمریکایی دو شناور نظامی این کشور در آب‌های ایران گفت اگر ملوانان ما هنوز آزاد نشده‌اند و به راه خود ادامه نداده‌اند، اکنون باید این کار صورت گیرد. چانه زنی کافی است سیاست ضعیف و تحقیر آمیز "اوباما"  در قبال ایران یک بار دیگر برملا شد.

در اتفاقات اخیر زمانی که "شناورهای مسلح آمریکایی" به  آب های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران تجاوز کردند با مشت آهنین "ندسا" مواجه شدند و دو شناور آن ها توقیف گردید که این موضوع نشان داد که نیروی دریایی سپاه در حفظ حدود و ثغور کشورمان بسیار جدی است.

اخیرا تنش‌هایی بین جمهوری اسلامی ایران و رژیم سعودی به وجود آمد که سرمنشا این اتفاقات به پادشاهی عربستان و سردمداران و شاهزاده های این کشور غرب آسیایی باز می‌گردد. 

 

عربستان سعودی تلاش می‌کند تا به هر نحو ممکن از تمام کشورها ضد جمهوری اسلامی ایران استفاده کند و لذا چون خود توان مقابله سخت با ایران را ندارد ؛ لذا از کشورهای فرامنطقه‌ای همچون ایالات متحده آمریکا و فرانسه کمک می‌گیرد که البته این درخواست یاری کردن کشورهای ثالث مذکور را نیز به دردسر می ا‌ندازد و سپاه پاسداران بارها درباره نقض آب های سرزمینی کشورمان به کشورهای فرامنطقه ای در خلیج فارس هشدار داده است.

** به ترس ذاتی نیروی دریایی ارتش ایالات متحده از "ندسا"

رژیم سعودی به عنوان یک عنصر نامطلوب در منطقه تلاش می‌کند تا آمریکا را وارد یک جنگ با جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس کند و با توجه به ترس ذاتی که نیروی دریایی ارتش ایالات متحده از ندسا دارد ، لذا این موضوع (درگیری دریایی ایران و آمریکا) بعید است.

روزنامه   The Cristian Science Monitor در مقاله‌ای به قلم اسکات پترسون در مقاله‌ای با عنوان چگونه ایران می‌تواند در مقابل رویارویی نظامی با آمریکا موفق باشد نوشت: بودجه دفاعی آمریکا تقریباً 90 برابر بزرگ‌تر از ایران است  اما ایران یک استراتژی خوب و دقیق  از جنگ نامتقارن دارد

 

این روزنامه می‌افزاید: ایران  وارث نوآوری نیروی دریایی است که دارای یک استراتژی نیروی دریایی نامتقارن قابل بازگشت است و این یک مزیت عمده محسوب می‌شود.  آمریکا سعی کرده از سال 2002 شبیه‌ساز چنین درگیری‌هایی را به کمک کشتی‌هایش انجام بدهد.

 

سایت  "گلوبال بیرینگس"  Global Bearings در خصوص توان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: نیروهای سپاه پاسداران با داشتن  پرسنل متخصص و متبحر و هزاران قایق تندرو توانایی بسیار زیادی در تأمین امنیت منطقه دارند.

 

مشت آهنین

 

**توانمندی سپاه در پاسخ به تهدیدات

نیروی دریایی سپاه با داشتن ابزارهای دفاع از آب های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران به هرگونه اقدامات تحریک آمیز (بخوانید متجاوزانه) توسط رژیم سعودی یا نیروی دریایی ارتش ایالات متحده آمریکا پاسخ خواهد داد و اقدام اخیر هم در همین راستا بود.

 

دریادار "علی فدوی" فرمانده نیروی دریایی سپاه در گفتگو با  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  درباره "توانمندی قایق‌های تندرو سپاه" اظهار  داشت: آمریکایی‌ها معتقدند که اگر با قایق‌های تندرو مواجه شوند و قایق‌های تندرو سپاه آن‌ها را مورد اصابت قرار دهد به دردسر بزرگی می‌افتند.

 

 

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها از ترس این قایق‎ها می‎خواهند که همه مواد منفجره‎ای که داخل ناو هواپیمابر است، اعم از بمب و موشک را خارج کنند و به جای آن سلاح‌های لیزری و الکترومغناطیس جایگزین کنند و شدیدا به دنبال عملی کردن این ایده هستند. فرمانده نیروی دریایی سپاه در پایان خاطر نشان کرد: ما می‌توانیم شناورهای آمریکایی را در مدت کوتاهی مورد اصابت قرار دهیم.

 

 

پادشاهی عربستان گمان می‌کند که استفاده از ایالات متحده به عنوان یک قدرت دریایی می‌تواند کارساز باشد در حالی که مقامات نظامی آمریکایی معتقدند هر چه زودتر باید از دست مهمات‌های انفجاری خلاص شوند و به جای آن از مهمات لیزری و مغناطیسی استفاده کنند و علت آن هم "ترس شدید از حملات قایق های تندرو ندسا" است.

نهایتا موضوع سربازان آمریکایی مسلح با رها سازی این سربازان در آب های بین المللی خاتمه یافت.  اما آمریکا یک موضوع را به خوبی دریافت ؛ " هر تجاوزی به سرزمین جمهوری اسلامی ایران با مشت آهنین نیروهای مسلح مواجه خواهد شد و  "ندسا" این موضوع را به خوبی اثبات کرد".