خاطره آیت الله مهدوی کنی از معیشت زندگی خود

گروه مذهبی- گروه نوشته زیر برشی است از کتاب خاطرات آیت الله مهدوی کنی که به بحث معیشت زندگی این عالم بزرگ در دوران زندگیشان پرداخته است.

به گزارش افکارخبر در زیر خاطره ایشان می آید:

(ما از لحاظ معیشت، زندگی متوسطی داشتیم  زندگی مان سخت نبود و در یک حد متوسط بود. البته پدر ما در زندگی قانع بود و اهل اسراف و تجمل نبود و به طور کلی با تجمل مخالف بود و تا زمانی که زنده بود به من و اخوی، آقا مهدی که در قم درس می خواندیم کمک میکرد. منزلی که در تهران داشتیم همان منزل پدری بود که در خیابان زرین نعل بالای میدان شهدا نزدیک دروازه شمیران بود که الان اسم دیگری به نام یکی از شهدای جنگ تحمیلی دارد.بعد از فوت پدر طبق  وصیتشان آن منزل را به عنوان ثلث به من بخشیدند ومن تا یک سال قبل از آنکه به زندان بیفتم  حدود سال 1352 در آن منزل ساکن بودم.در آن موقع چون خیلی قدیمی و خرابه بود آن را تعمیر کردیم و سپس آن را فروختیم و منزل دیگری در خیابان سرباز رو به روی پادگان ولی عصر (عج)که در قدیم به آن عشرت آباد می گفتند خریدیم که تا چهار پنج سال پس از انقلاب در آن ساکن بودیم بعد آن را هم فروختیم و به دانشگاه امام صادق علیه السلام آمدیم.

در مجموع زندگی من از راه کمک پدر بود.من هم معمولا منبر که میرفتم وجهی نمی گرفتم البته اگر به عنوان هدیه می دادند قبول می کردم نه به عنوان اجرت منبر و در خیلی از هیات ها که قبل از نقلاب سخنرانی داشتم اصلاوجهی نمی گرفتم.از زمانی که امام مرجعیت تام پیدا کردند از آنجا که بنده با ایشان ارتباط داشتم مجاز بودم از طرف ایشان از وجوهات استفاده کنم یا به دیگران بدهم.)