در ایام تبلیغات غیررسمی انتخابات قرار داریم و تب تند نمایندگی مجلس در حوزه انتخابیه محمودآباد و نور در مجلس شورای اسلامی با جلسات مختلف در خانه‌های طرفداران به تبلیغ می‌پردازند و تلاش می‌کنند تا افراد بیشتری را جذب خود کنند.

از شعارهای دلسوزانه برای مردم گرفته تا قدم زدن در بین شهروندان تا بتوانند دل مردم را به دست آوردند و شاید راهی به کرسی‌های بهارستان پیدا کنند.

نمونه‌هایی از این اقدامات برای روشن شدن افکار عمومی را طرح می‌کنیم تا بتوانیم فرد اصلح و دلسوز را روانه مجلس کنیم.

به‌طور مثال در جلسه شورای اداری یک کاندیدا پس از مدت‌ها به فکر شهروندان آذری‌زبان محمودآباد می‌افتد و از زندگی سخت آنها در کنار کانال آب کثیف و مشکلات بهداشتی ناشی از آن می‌گوید و از همه می‌خواهد برای رفع مشکلات آنها اقدام کنند.

کاندیدای دیگر با در اختیار گرفتن چند صفحه روزنامه استان‌های شمالی در پی معرفی خود به شهروندان حوزه انتخابیه است و از افرادی که طرفدار آنها هستند و مسئولیت‌های در ورزش دارند استفاده کرده تا در ایام تبلیغات رسمی شهروندان، پیش‌زمینه داشته باشند.

نمونه دیگر، استفاده از برگزاری یادواره شهدا و سخنرانی یا حضور در این مراسم است که هر شهروند با دیدن این‌گونه مراسم، به جنبه تبلیغاتی بودن کار آنها توجه می‌کند.

در پی درگذشت یکی از شهروندان، دفتر ارتباط مردمی یکی از کاندیداهای مجلس به خانواده این فرد تسلیت گفته است، در ایام باقیمانده تا تبلیغات رسمی از نام شهدای عزیز که مورد احترام همه ملت ایران هستند برای رسیدن به کرسی سبز بهارستان استفاده نکنیم چرا که شهدا بدون چشم‌داشت به جبهه نبرد حق علیه باطل رفتند.