در ماجرای تفنگداران آمریکایی، ایران پیروز شد

یک عضو کنگره آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز گفت تشکر جان کری، وزیر امور خارجه این کشور، از ایران بابت آزادی تفنگداران نادرست و غیرقابل قبول بود و واشینگتن هرگز نباید از تهران تشکرکند. 

 

آدام کینزینگر افزود: گفت هنوز جزییات بسیار زیادی درباره ماجرای ملوانهای آمریکایی باقی مانده است که باید مشخص شود، از جمله اینکه این ملوان‌ها چگونه به اسارت درآمدند و شرایط به چه صورت بود. 

 

وی افزود: وقتی بیانیه جان کری را مشاهده کردم بسیار ناراحت شدم. این ناراحتی فقط برای او نبود بلکه برای کشورم بود. تشکر از ایران اصلا قابل قبول نیست. واقعیت این است که در حال حاضر دولتی در آمریکا در مسند امور قرار دارد که به شدت به دنبال توافق هسته‌ای با ایران بوده است. این دولت به شدت خواهان جلب نظر ایران است و می‌خواهد میراثی از خودش برجا بگذارد. در هفته پیش روی، تحریمهای ایران برداشته می‌شود. این وضع ناراحت کننده است. من هرگز تصور نمی‌کردم آمریکا در چنین وضعی قرار بگیرد. 

 

آدام کینزینگر گفت: رئیس جمهور مصمم است نظر ایران را جلب کند و با بزرگ‌ترین دشمن ما به تنش زدایی برسد و این درحالی است که از بسیاری جهات، متحدان ما در منطقه غرب آسیا احساس می‌کنند‌‌ رها شده‌اند. 

 

عضو کنگره آمریکا در ادامه افزود چرا دولت آمریکا برای حل مسئله گروگانهای آمریکایی در ایران اقدام نمی‌کند؟ وقتی دولت آمریکا با ایران در حال مذاکرات هسته‌ای بود همین درخواست را مطرح کردیم و گفتیم آمریکا باید درباره گروگان‌هایمان در ایران صحبت کند. اما دولت به این درخواست ما پاسخ نداد.

 

وی در ادامه مدعی شد: رئیس جمهور آمریکا مصمم است نظر ایران را جلب کند و با بزرگ‌ترین دشمن ما به تنش زدایی برسد. اینکه ببینم ده ملوان جوان آمریکایی دستانشان را روی سرشان بگذارند و اسلحه به سمت آن‌ها نشانه گرفته شده باشد و دستگیر شده باشند، تصویری ناراحت کننده است. ایران با این کارش به پیروزی تبلیغاتی دست یافت. پیروزی دوم تبلیغاتی ایران نیز زمانی خواهد بود که رئیس جمهور باراک اوباما یکصد و پنجاه میلیارد دلار را با رفع تحریم‌ها آزاد کند. ماجرای ملوان‌ها برای ایران پیروزی بزرگ تبلیغاتی بود. 

 

کینزینگر همچنین ادعا کرد: "جان کری به گونه‌ای با ایران رفتار می‌کند که گویی ایران بهترین دوست آمریکا است. رژیم ایران رژیمی است که باید درمقابل آن ایستاد. ما از دست این رژیم خسته شده‌ایم. وقتی می‌بینیم که رژیم ایران ده ملوان آمریکایی را می‌گیرد و به این پیروزی تبلیغاتی دست پیدا می‌کند و در ادامه هم یکصد و پنجاه میلیارد دلار به دست می‌آورد، این وضع بسیار ناراحت کننده است."