زهر چشم سپاه از آمریکا/ اوج اقتدار سپاه در بازداشت ملوانان آمریکایی

گروه سیاسی،نادر قاضی نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارخبر با اشاره به بازداشت 10 نظامی آمریکایی در آبهای خلیج فارس گفت: نیروهای مسلح ایران همواره نشان دادند که با هر گونه تجاوز و دست درازی به حریم آبی، خاکی و هوایی به شدت برخورد می کند و متجاوزان را به عقب می نشاند.

 

وی گفت: آمریکا مثل دزدی است اگر از کوچه صدای صاحب خانه را بشنود، مثل موش می شود. اگر روی دیوار برود، مثل گربه است و در داخل حیات، مثل سگ و خدای ناکرده وارد خانه شود، مثل گرگ خواهد بود.

 

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس افزود: باید با دشمنان مان بخصوص آمریکا در خارج از مرزها برخورد کنیم و اجازه ندهیم حتی به مرز ما نزدیک شوند.

قاضی پور با بیان اینکه نمایندگان مجلس حامی و پشتیبان و قدردان نیروهای مسلح هستند، اضافه کرد: ما از این اقدام بجا و به موقع نیروی دریایی سپاه پاسداران تقدیر کرده و به آنها خسته نباشید می گوییم.

وی با اشاره به فیلم ها و عکس های منتشر شده از سربازان آمریکایی خاطرنشان کرد: وقتی سربازان بزرگترین دشمن ایران در مقابل دروبین می گویند که ما به دلیل ورود به حریم آبی ایران اشتباه کرده و عذر خواهی می کنیم همین برای ما کفایت می کند.

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی ناوگروه هواپیما بر "ترومن" آمریکا در جنوب شرقی جزیره فارسی و در آب های بین المللی نزدیک محل توقیف شناور بوده و ناوگروه هواپیمابر "شارل دوگل "فرانسه نیز در شمال شرقی این جزیره فارسی در آب های بین المللی در حال گشت زنی بوده اند، اما 2 قایق آمریکایی به اسارت نیروهای سپاه در می آیند، این به معنی برتری و تسلط نیروهای ما در منطقه است.

قاضی پور افزود: آنچه ایران را سربلند و عزیز نگه داشتند اولا عنایت حضرت حق و بعد رهبری عزیر و در نهایت نیروهای پرتوان نظام و ملت با افتخار است و ما باید به وجودشان افتخار کنیم.

وی تصریح کرد: هم بازداشت و هم آزادی این سربازان نشانه اقتدار و توانمندی نیروهای مسلح بوده و دیگر مسئولین باید این روش را سرلوحه کار خود قرار دهند.

در ساعت 16:30 سه‌شنبه مورخ 22/10/94 دو فروند شناور رزمی آمریکایی حامل ده تفنگدار مسلح که وارد آب های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در حوالی جزیره فارسی شده بودند، توسط واحدهای شناوری رزمی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه توقیف و به جزیره فارسی منتقل شدند.

سرنشینان شناورهای امریکایی شامل 9 مرد و یک زن با برخورد اسلامی رزمندگان منطقه دوم دریایی سپاه در سلامت کامل در محل مناسبی مستقر شده‌اند که بعدازظهر روز عد یعنی چهار شنبه در آبهای بین المللی رها  و آزاد شدند.