با اجرای برجام امنیت اسرائیل تامین شد

جاش ارنست - سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری خود اعلام کرد: در صورتی که ایران به تعهداتش پایبند نباشد تحریم‌ها را به سرعت برمی‌گردانیم. 

 
وی در ادامه افزود: ما از پیشرفت‌های مهم ایران در راستای اجرای محدودیت‌ها در برنامه هسته‌ای این کشور آگاهیم. تهران گام‌های مهمی در این باره برداشته است.
 
ارنست درباره سازو کار برداشته شدن تحریم‌های ایران گفت: تحریم‌های تهران در صورتی برداشته خواهد شد که آژانس به صورت مستقل اعلام کند ایران گام‌های لازم در اجرای برجام را برداشته است. براساس برجام، آژانس این توان را خواهد داشت که بر برنامه هسته‌ای ایران نظارت کند. ایران اورانیوم خود را خارج کرده‌ است. همچنین ایران 13 هزار سانتریفیوژ خود را خارج و انبار خواهد کرد.
 
سخنگوی کاخ سفید در ادامه افزود: زمانی که اوباما به ریاست جمهوری آمریکا برگزیده شد، دنیا نگران تقویت توان هسته‌ای ایران و گسترش برنامه هسته‌ای این کشور بود، اما اوباما از طریق یک دیپلماسی قدرتمند توانست زیرساخت‌های برنامه هسته‌ای ایران را برچیدند و راه‌های آن‌ها به سمت بمب را ببندد. این اقدامات امنیت جهان به خصوص اسرائیل و ایالات متحده را افزایش داد.
 
جاش ارنست تاکید کرد: آمریکا به هیچ وجه اجازه نمی‌دهد ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند.
 
وی مدعی شد: با اجرای برجام زمان دستیابی ایران به بمب هسته‌ای به یکسال رسیده است. آمریکا، اسراییل و متحدان ما در منطقه سود زیادی در زمینه امنیت ملی از توافق هسته‌ای برده‌اند اما برخی منتقدان به این موضوع توجه نمی‌کنند.
 
جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره گفتگو آمریکا با رژیم صهیونیستی در آستانه رفع تحریم‌های ایران گفت: میان مقامات بلند پایه آمریکا و اسراییل مذاکراتی در خصوص تمدید توافق کمک نظامی به تل آویو صورت گرفته است. اوباما هم اعلام کرده است که تعهد آمریکا درباره تامین امنیت اسراییل ادامه دارد. کمک‌هایی که برای اسراییل در نظر گرفته شده بی‌سابقه است.
 
سخنگوی کاخ سفید درباره آزادی ملوانان آمریکایی نیز گفت:  دیپلماسی آمریکا در تعامل با موضوع هسته‌ای ایران و بازداشت ملوانان در ایران، موفق عمل کرد.
 
وی در خصوص واکنش جناح های مختلف آمریکایی در قبال بازداشت ملوانان در ایران گفت: فقط جمهوری خواهان از آزادی ملوانان ناراحتند و بقیه گروه ها از این اتفاق خوشحال هستند. وی تاکید کرد: آزادی ملوانان با استفاده از روش‌های دیپلماتیک صورت گرفت و مطمئن نیستیم که درگیر شدن با ایران، وضعیت امنیتی آمریکا را بهتر کند.