«مواردی بوده که نماینده با وزیر تماس می‌گرفته و در راستای ایفای نقش نمایندگی و حفظ منافع ملی از وزیر توضیح می‌خواستند و حتی وزیر را به منزل یا جایی خارج از وزارتخانه احضار می‌کردند و وزیر چون مشروعیتش را از مجلس می‌دانسته خود را ملزم به پاسخگویی می‌دانست، ولی متأسفانه در مجالس فعلی بعضاً مشاهده شده یک نماینده بخاطر اینکه در حد و اِشِل نمایندگی نبوده، روز‌ها با گردنِ کج جلوی دفتر وزیر یا مسئولان دولتی می‌مانند، شاید گوشه چشمی به آنها بشود تا بتواند امتیازی برای خودشان یا بستگانشان بگیرند لذا کسانی که می‌خواهند نمایندگی ملت را بر عهد بگیرند باید دندان طمع خود را کشیده و با عزت نفس و مناعت طبع در مقام نمایندگی ظاهر شوند.»

به گزارش ایلنا، رهامی همچنین در بخش دیگری از این سخنان اظهار کرده است: اگر مشکل مردم سوریه می‌توانست از طریق صندوق‌های رأی حل شود، ما الان شاهد این درگیری‌های قومی و مذهبی در سوریه نبودیم و نیاز نبود مردم برای رسیدن به خواسته‌هایشان دست به اسلحه ببرند و به خشونت متوسل شوند!

 

*اینکه چرا جریان خاص و بویژه شخص رهامی درباره نمایندگان ملت در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، چنین صحبت‌هایی را بر زبان می‌آورند مشخص نیست!

رهامی پیش از این نیز طی اظهاراتی درباره اکثریت اصولگرای نمایندگان ملت گفته بود: «تجربه دو دوره اخیر مجلس و دولت نشان داد که عدم حضور نخبگان صالح در مراکز قانون گذاری چه عواقبی دارد. در 8 سال گذشته مفاسد اداری و حجم اختلاف‌ها افزایش یافته است!»

او زمان دیگری هم در یک مصاحبه مدعی شد: «مجلس نهم اجازه داد میلیاردها از بیت‌المال اختلاس شود!»

این فرد، همچنین در مقطعی دیگر هم با اشاره به مسئله تحریم‌ها، به خبرگزاری دولتی ایرنا گفته بود: «تحریم‌ها و قطعنامه‌ها کشور را فلج کرده»

محسن رهامی که برای انتخابات مجلس دهم نیز داوطلب کاندیداتوری شده است! همان کسی است که زمانی در یک میتینگ سیاسی در شهرستان ایلام، رئیس‌جمهور روحانی را بی‌... خوانده بود.

قبل از رهامی، رسول منتجب‌نیا، دیگر فعال اصلاح‌طلب که اتفاقاً او هم برای کاندیداتوری نمایندگی در مجلس دهم شورای اسلامی ثبت نام کرده است طی اظهاراتی با اشاره به اکثریت بودن اصولگرایان در تمام 3 دوره گذشته مجلس شورای اسلامی اینطور گفته بود که مجلس در سه دوره متوالی در اختیار «تندروها و کارنابلدها» بوده است!

گفتنیست، اظهارات رهامی درباره سوریه نیز محل تأمل است و به نظر می‌رسد او هنوز نتوانسته مواضع 4 سال قبل جریان سیاسی خاص درباره فتنه سوریه و «مردم نامیدن»! تروریست‌های مسلح در این کشور را از یاد ببرد.

سکوت ممتد جریان خاص درباره جنایات تروریست‌ها در سوریه تا آنجا پیش رفت که حتی اصلاح‌طلبانی نظیر عباس عبدی نیز در مقابل این رفتارهای عجیب جریان خاص و ناهمسویی آنها با سیاست‌های نظام اسلامی لب به اعتراض گشودند.