بازتاب آزادی زندانیان ایرانی و آمریکایی در رسانه ها

 جمهوری اسلامی ایران در آستانه اجرای برجام در اقدامی مشترک با آمریکا خبرنگاران آمریکایی ایرانی الاصل را آزاد کرد. اقدام ایران در آزادی زندانیان در رسانه های جهان بازتاب گسترده ای داشته است.

آسوشیتدپرس به نقل از نامزدهای حزب جمهوری خواه از آزادی زندانیان استقبال کرد و نوشت: تبادل زندانیان موفقیت چشمگیری در دیپلماسی است.

روزنامه واشنگتن پست در واکنش به آزادی خبرنگاران آمریکایی به خصوص جیسون رضاییان خبرنگار این روزنامه را باعث خرسندی دانست و گفت: به نظر می رسد می توان به فکر برداشتن تمام تحریم ها بود.

خبرگزاری المانیتور اسامی زندانیان آزاد شده را «امیر مرزا حکمتی،» « امیر همتی،» «جیسون رضائیان» و «سعید عابدینی» اعلام کرده است.

خبرگزاری فرانسه تنها به ارائه گزارشی از نحوه آزادی و تحویل خبرنگاران ایرانی الاصل اکتفا کرد. این خبرگزاری نوشت: ایران اعلام کرد چهار زندانی «دو تابعیتی» را در مبادله زندانیان آزاد کرده است.

شبکه های خبری سی بی اس و ان بی سی در صفحه خود به کاربران خود اعلام کردند نظرات خود را درباره آزادی زندانیان ایرانی الاصل در ایران بنویسند.

این شبکه ها همچنین از آزادی زندانیان آمریکایی استقبال کردند. خبرنگار سی‌ان‌ان نیز خبر آزادی 4 زندانی دوتابعیتی را در صفحه توئیتر خود به اشتراک گذاشت.

فاکس‌نیوز نیز در پایگاه اینترنتی خود نوشت: تلویزیون دولتی ایران از آزادی چهار زندانی دوتابعیتی خبر داد.