آمانو وارد تهران شد

«بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی روزیکشنبه ازسفر آمانو به تهران خبر داده و دراین خصوص گفته بود که وی روز دوشنبه با حسن روحانی رئیس جمهوری دیدار خواهد کرد.

 

سخنگوی سازمان انرژی اتمی همچنین با تاکید براینکه قرار نیست آمانو ازجایی بازدید کند، تصریح کرد: همانطور که اشاره کردم او به دعوت ایران این سفر را انجام داده وما تلاش داریم هرچه زودتر به نتیجه گیری گسترده دست پیدا کنیم. 

 

وی ادامه داد : دربرجام روند اجرا 8 سال پیش بینی شده اما ما می خواهیم زودتر به این موضوع دست پیدا کنیم و این امر با همکاری ایران و آژانس شدنی است.

 

همچنین «علی اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی نیز روز یکشنبه ضمن اشاره به سفر آمانو به تهران واینکه همکاری با آژانس درچارچوب مقررات قبلی پروتکل ادامه دارد، گفت: برجام برای آژانس اتفاق بسیار بزرگی است. آژانس دربعد خدمات رسانی به اعضا فعال است و این ارتباط هم با ایران ادامه دارد.

 

وی افزود : نباید آژانس بین المللی انرژی اتمی را صرفا ازمنظر بازرسی ببینیم؛ این بخشی از کار آژانس است. با اجرای برجام قطعا همکاری ما در استفاده از خدمات آژانس بسیار زیاد توسعه می یابد.

 

معاون رئیس جمهوری تاکید کرد: برجام نشان اقتدار این ملت شریف و عزیز است و اگر استقامت ومقاومت ملت ایران در شرایط سخت تحریم ها نبود، این موفقیت محقق نمی شد.