دیدار ظریف با آمانو در تهران

یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به منظور انجام سفری یک روزه و دیدار با مقامات کشورمان پس از آغاز اجرای برجام به تهران آمده است، با محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی که صبح امروز وارد تهران شده، دیدارهایی با رئیس سازمان انرژی اتمی و رئیس جمهور کشورمان نیز داشته است.

رئیس‌ جمهور در دیدار مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد:آژانس علاوه بر نظارت‌ها، باید به وظایف خود در توسعه فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای هم پایبند باشد.

آمانو نیز در این دیدار ضمن تبریک موفقیت بزرگ ایران در مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت:آژانس به دنبال همکاری با ایران در زمینه انتقال تکنولوژی است.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی خاطرنشان کرد: آژانس و خود من متعهد هستیم تا در خصوص اجرای برجام رویکردی حقوقی، بی‌طرفانه و غیرسیاسی داشته باشیم و علاقه مند هستیم همکاری های خود با تهران را در جهت اعتماد‌سازی هر چه بیشتر گسترش دهیم.

آمانو پس از دیدار با صالحی نیز با بیان اینکه روابط ایران و آژانس وارد فاز جدیدی شده است،گفت: آمادگی داریم همکاری‌های خود را با همین وضعیت ادامه دهیم.

حسین جابری‌انصاری سخنگوی دستگاه دیپلماسی نیز امروز در نشست خبری با خبرنگاران درباره سفر آمانو عنوان کرد: بین آژانس و جمهوری اسلامی ارتباط مستمری وجود دارد و رفت و آمدهای هیأت‌های مختلف همواره بوده که سفر آمانو نیز در همین چارچوب است و فوق العاده و خاص نیست. این سفر در چارچوب توافق بین ایران و آژانس است و امیدواریم موفق باشد.

سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی یک روز پس از آغاز اجرای برنامه جامع اقدام مشترک صورت می‌گیرد و آنگونه که پیش از این آژانس در بیانیه‌ای اعلام کرد این سفر در راستای نقش آژانس در راستی آزمایی تعهدات ایران براساس برجام است.